سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست عصر داستان برگزار شد

عصر ديروز نشست ادبي جانباز در ادبيات داستاني معاصر با حضور مجيد قيصري ،‌جهانگيز خسرو شاهي، قاسمعلي فراست در بنياد ادبيات داستاني برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات باشگاه خبرنگاران، قاسمعلي فراست نويسنده و منتقد كتاب در حاشيه نشست گفت: در مورد بحث جانباز نبايد به تعاريف پايبند باشيم و بايد خلاها را هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي بررسي كرده و مشكلات و نواقص را شناسايي كنيم تا به جايگاه والاي جانباز پي ببريم.

وي افزود: نبايد به جانباز تك سويه و سياه و سفيد نگاه كنيم.

وي خاطرنشان كرد: مردم ارزش جانباز را فقط به ظواهر مثل قطع عضو شدن مي دانند در حاليكه بعضي از جانبازان كه مشكلات اعصاب و روان دارند و يا حتي مشكلات شيميايي دردهايي را در سينه حفظ كرده اند كه فقط خود جانباز و نزديكان جانباز از آن خبر دارند.

همچنين زمانيكه خسروشاهي نويسنده و منتقد گفت: بنياد شهيد و ستاد آزادگان ده ها اثر نظير وصيت نامه، خاطرات، رمان، زندگينامه، و .. منتشر كرده است اما در بحث جانباز هنوز متولي خاصي به طور خاص كار نكرده است و كارها به صورت انفرادي مورد ارزيابي قرار گرفته و از دل ادبيات معاصر بيرون آمده و به يك واژه سياسي تبديل شده است.

وي خاطرنشان كرد: بايد ادبيات جانباز را از نظر واژه شناسي و احياي معارف پايداري مورد بررسي قرار داده و از شعاردادن پرهيز كرده و شخصيت سازي كنيم./ي2
برچسب ها: نشست ، عصر ، داستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.