سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ رئیس جمهور؛

ملت ایران هزاران سال و در كاشان بیش از هفت هزار سال با نگاه انسانی و آسمانی زندگی كرده اند

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: میراث عظیم فرهنگی ایران جلوه اندیشه و منویات ایران است که در واقع نگاه انسان به پاکی و زندگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمود احمدی نژاد درمراسم نکوداشت ثبت جهانی باغ فین کاشان و فرش کاشان در فهرست یونسکو صبح چهارشنبه افرود: شهرستان کاشان دیار پاکی، نجابت، هنر و سربلندی مردان و زنان پرتلاش و شجاع است و کسانی که هزاران سال در پیشانی کویر ایستاده اند تا زیبایی انسانی و اخلاقی والهی خلق کرده و آن را به ملت و جامعه بشری تقدیم کردند.
وی در خصوص فرش کاشان، گفت: فرش فقط یك زیرانداز و خانه فقط محل خوابگاه نیست. محل زندگی انسان باید زیبا باشد و انسان در آن احساس آرامش، مودت و كرامت كند كه این سیر تاریخی فرهنگ ملت ایران است.

وی ادامه داد: برای شناخت بیشتر آثار فرهنگی و زیبایی های فرهنگی و کار زیبایی که مردم کاشان انجام داده باید گفت خداوند مطلق زیبایی است و انسان را به بهترین شکل ممکن زیبا خلق کرده و آن خدای زیبا برای این موجود زیبا زندگی زیبا را پسند کرده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود ادامه داد: نگاهها به دو گروه تقسیم بندی می شود که یکی از آنها نگاه مادی و درمحدوده دنیا ونگاه بعدی نگاهی متعالی والهی یک انسان است که جلوه های این دونگاه با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: در نگاه مادی انسان تحقیر می شود و تنها در آن ساختمان سازی است که مورد توجه قرار می گیرد چنانچه انسان وقتی درآن قرارمی گیرد احساس حقارت می کند اما در نگاه دوم مبانی به گونه ای خلق می شود که انسان وقتی در کنار آن قرار گیرد انسان احساس عظمت و آرامش خواهد کرد.

احمدی نژاد با یادآوری این مطلب كه در طول بیش از 60 سال فقط هفت اثر از ایران ثبت جهانی شده است، یادآور شد: در هفت سال گذشته نیز با تلاش مسوولان ذیربط هشت اثر كه در واقع 27 اثر هستند، ثبت جهانی شد.

وی ادامه داد: یكی از این آثار ثبت شده 12 اثر و یكی از آنها دارای 9 اثر است كه هر كدام یك اثر جهانی به شمار می روند.

رییس قوه مجریه با یادآوری حضور نماینده یونسكو در این مراسم گفت: از نمایندگان ملت ها در یونسكو و مدیریت این سازمان بین المللی تشكر می كنم كه بدون توجه به فضاسازی های قلدرهای جهانی با نگاه علمی، فرهنگی و انسانی حق فرهنگ ملت ایران را بازگرداندند.

احمدی نژاد اظهار داشت: ساخت آینده، رسیدن به سعادت و جامعه جهانی سرشار از توحید، عدالت، عشق و زیبایی بر پایه اندیشه ای خواهد بود كه ملت ایران بیش از هفت هزار سال و در دوره اسلامی بیش از هزار و 400 سال بر آن پای فشرده و موجودیت خود را به پای آن فدا كرده است.

رئیس جمهور درادامه سخنان خود با اشاره به فضاهای موجود در باغ فین کاشان و مسجد جامع اظهار داشت: ملت ایران از ملتهایی است که چند هزار سال با نگاه انسانی و نگاه زیبایی به انسان ونگاه آسمانی به انسان زندگی کرده است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: من فکر می کنم حادثه کربلا هم زیباست و هم جلوه توحید و عظمت یک انسان است که در پای دفاع و حراست ایستاده تا قطعه قطعه شود اما تسلیم نمی شود.

رئیس جمهور امیر کبیر رانماد درایت جهان بشری عنوان کرد وگفت: شهادت این فرد جزو زیباترین صحنه های جهانی است كه خلق شد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ملت ایران و همه ملت های امروز در جامعه بشری به شدت نیازمند نگاه انسانی به انسان هستند که باید به این مقوله توجه شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه درطول 60 سال تنها هفت اثر از ملت ایران ثبت جهانی شد اما دراین شش الی هفت سال اخیر هشت اثر دیگر ثبت شده که درواقع این 8 اثر 27 اثر از آثار تاریخی را شامل می شود از نمایندگان ملتها دریونسکو تشکر و قدردانی کرد.

احمدی نژاد یادآور شد: نمایندگان ملتها در یونسکو بدون توجه به فضای سیاسی حاکم درایران و با نگاه انسانی و فرهنگی آنچه که حق ملت ایران بود را به او برگرداندند.

گفتنی است: رئیس جمهور امروز چهارشنبه در بازدید از باغ فین کاشان وشرکت در مراسم جشن این مکان تاریخی که به ثبت یونسکو رسیده است به استان اصفهان سفر کرده است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، باغ ، فین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.