سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مجموعه اي از سكه هاي پادشاهان به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد

مجموعه اي از سكه هاي پادشاهان اشكاني ، اليمائي ، هندو پارتي ، سكائي و كوشاني توسط یک مجموعه دار تهراني به گنجينه تمبر ، اسكناس و مسكوكات موزه آستان قدس رضوي اهداشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، مسئول گنجینه تمیر، اسکناس و مسکوکات با بیان این مطلب گفت: این مجموعه ارزشمند که توسط آقاي حسين محموديان ، مجموعه دار اشياي هنري و نفيس اهداشده است دارای بيش از سيصد سكه نادر و كمياب با قدمت بيش از 2 هزار سال می باشد.

محمد حسین یزدی نژاد خاطرنشان کرد: اين مجموعه دار خوش ذوق تهراني كه مدير عامل مؤسسه آموزش شهر تهران مي باشد ، سكه هائي از سلسله هاي اشكاني ، اليمائي ، هندو پارتي ، سكائي ، كوشاني ( از سلسله هاي شاهان هند ) و شاهان ناشناس را تقديم گنجينه حرم امام رضا (ع) نمود .

وی با بیان اینکه در اين مجموعه بسيار غني مسكوكاتي از فرهاد چهارم ، اردوان سوم ، بلاش اول و مهرداد چهارم از شاهان اشكاني ، سكه هاي فرهاد دوم، ارد دوم و فرهاد سوم از شاهان محلي اليمائي ، سكه هاي سنابارس با ضرب هاي مختلف از سلسله پادشاهان هندو پارتي و شاهان ناشناس كه هنوز هم براي باستانشناسان و سكه شناسان ، شناخت آنها مبهم است وجود دارد افزود: اين مجموعه كم نظير براي پژوهشگران تاريخ و باستان شناسان ، نكات مبهم و تاريك زمانهاي گذشته و افت و خيز سلسله ها را نمايان مي كند.

یزدی نژاد اضافه کرد: سكه ، اتفاقات گذشته تاريخي را به وضوح نشان مي دهد و آداب ، رسوم، فرهنگ ، عبادات ، البسه و تزئينات پيشينيان را بازگو مي نمايد .

گفتنی است گنجينه تمبر ، اسكناس و مسكوكات موزه آستان قدس رضوي با دارا بودن مجموعه نفيسي از سكه هاي ايران باستان به مركزي فرهنگی سیاحتی و پژوهشی براي سكه شناسان ، پژوهشگران ، باستانشناسان وبازدید کنندگان تبدیل شده است و بر اساس آن روزانه پذیرای بسیار زیادی از بازدید کنندگان داخلی و خارجی می باشد. /س

برچسب ها: اهدا ، سکه ، پادشاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
قیمت این سکه دونه ای چنداست؟