سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همايش چشمه‌ حكمت بيان شد؛

قريب به 9000 نفر از نخبگان در نهضت كتابخانه مفيد عضو شدند

قريب به 9000 نفر از نخبگان با عضويت در انجمن كتابخانه هاي عمومي و نهضت كتابخواني مفيد در سال هاي اخير گامي بزرگ در جهت توسعه اي كتابخانه ها و كتابخواني برداشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري همايش چشمه‌ حكمت كه چهارشنبه 28 تيرماه به مناسبت اولين سالگرد ديدار تاريخي كتابداران با مقام معظم رهبري و با هدف تجليل از حاميان عرصه كتاب و كتابخواني امروز در سالن وزارت كشور با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي محمد علي نجار وزير كشور منصور واعظي دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و حداد عادل نماينده مجلس برگزار شد.

سادات فاطمي معاون امور استانها و مشاركت نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور ضمن آنكه شركت كنندگان در مراسم چشمه حكمت را افرادي اثرگذار در آينده فعاليتهاي مرتبط با توسعه‌ي كتابخانه ها و كتابخاني دانست و گفت: آن ها سهم خود را در تحقق هدفي بالا كه بنا بر گفته هاي مقام معظم رهبري راه ميان بر براي پيشرفت همه جانبه ملت  ايران است برداشته ام.

وي با آنكه تا به حال غريب به 9000 نفر از نخبگان با عضويت در انجمن كتابخانه هاي عمومي و نهضت كتابخاني مفيد گامي بزرگ در جهت توسعه‌ي كتابخانه ها و كتابخاني برداشتند افزود: خيرين انسان هايي پاك نيست و ارجمند بوده و با اعطاي زمين براي تاسيس كتابخانه ها سهم خود را در جهت توسعه كتابخانه و كتابخواني برداشته اند.

معاون امور استانها مجلس و نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در پايان به تاسيس 67 كتابخانه در يك سال اشاره كرد و اظهار داشت: تاسيس اين تعداد كتابخانه در يك سال گواه گام هاي برداشته شده در جهت توسعه‌ي كتابخانه ها و كتابخواني است.

در ادامه همايش چشمه حكمت دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور منصور واعظي آخرين سنجش سطح مطالعه در سال 1389 را 18 دقيقه و 47 ثانيه دانست و گفت: اين آمار در مقايسه با سنجش سطح مطالعه در سال 1378 كه تنها هفت دقيقه بوده رشد چشمگيري داشته است.

وي به اينكه همايش چشمه حكمت به مناسبت سالگرد ديدار كتابداران با مقام معظم رهبري برگزار شده اشاره كرد و گفت: در مورد عملكرد خلاصه‌ي نهاد كتابخانه هاي عمومي مي توان به اين اشاره كرد كه دوره‌ي دهم دولت يك دوره‌ي طلايي براي توسعه‌ي كتابخانه‌ها‌، منابع در كتابخانه و كتابخواني در كشور بوده است.

وي افزود: در 120 سال گذشته 1600 كتابخانه داشتيم و در اسفندماه سال گذشته اين آمار از 2800 باب عبور كرد.

دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور به گذر اعضاي كتابخانه هاي عمومي كشور از دو نيم ميليون نفر اشاره كرد و اظهار داشت: در گذشته اين آمار تنها از عضويت 950 هزار نفر در كتابخانه هاي كشور خبر مي داد.

واعظي در ادامه در قالب مطالباتي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: ما نيازمند اختصاص 8 متر از كتابخانه ها براي هر صد نفر هستيم در صورتي كه در حال حاضر تنها دو متر براي هر صد نفر داريم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.