سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لس آنجلس تايمز؛

ائتلاف بزرگ حاکم بر رژيم اسرائيل از هم پاشيد

روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت ، ائتلاف بزرگ حاکم بر رژيم اسرائيل با خروج حزب کاديما از آن فرو پاشيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اين شکاف که ريشه آن مناقشه بر سر لايحه خدمت وظيفه عمومي طلبه هاي علوم ديني در ارتش بود ، به انحلال دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل نمي انجامد اما ايجاب مي کند که انتخابات زودهنگام تشکيل شود.
شائول موفاز رهبر حزب کاديما در نشست جناح اين حزب ، نتانياهو را عامل اين انشقاق معرفي کرد و گفت :وارد شدن به دولت کار آساني نبود. من هزينه عمومي زيادي براي اين کار پرداختم. اما براي خروج از اين دولت نيز هيچ چاره اي نيست.
موفاز در تلاش بود قانون سختگيرانه قابل اجرايي را به تصويب برساند که بيشتر يهوديان فوق محافظه کار را ملزم مي کند مثل بقيه اسرائيلي هاي 18 ساله در ارتش خدمت کنند. نتانياهو خواستار اجراي مرحله اي و تدريجي چنين قانوني است تا بتواند نگراني هاي محافظه کاران مذهبي قدرتمند را رفع کند.  
نتانياهو در نامه اي به موفاز گفت :از تصميم شما براي استفاده نکردن از اين فرصت براي ايجاد يک تغيير تاريخي متاسفم.
نخست وزير رژيم اسرائيل هشدار داد که حرکت بيش از حد سريع در خصوص سياست خدمت وظيفه عمومي ممکن است جامعه رژيم اسرائيل را تکه تکه کند.
رهبران کاديما اين خروج ناگهاني از دولت ائتلافي را تصميمي توصيف کردند که بر مبناي اصول اتخاذ شده است. اما اين اقدام احتمالا اعتبار موفاز را تضعيف خواهد کرد و او حالا به جرگه مخالفان باز خواهد گشت و تلاش خواهد کرد در انتخابات بعدي با نتانياهو به رقابت برخيزد.
برچسب ها: ائتلاف ، اسرائیل ، کادیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.