سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

پیشرفت 92 درصد مرحله دوم طرح توسعه پالایشگاه لاوان

مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان گفت : مرحله دوم طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت تولید پالایشگاه لاوان با 92 درصد پیشرفت تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد علی دادور افزود: با بهره برداری کامل از این طرح ، تولید بنزین در این پالایشگاه روزانه از یک میلیون لیتر به 2 میلیون و 800 هزار لیتر افزایش می یابد .

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش کمی و کیفی تولیدات و میزان پالایش نفت خام و حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان گفت : تولید یک میلیون لیتر سوخت جت و افزایش تولید گاز مایع ال پی جی از 30 به 200 تن در روز از دستاوردهای بهره برداری از مرحله دوم طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان است .

دادور افزود: بنزین و فرآورده های تولیدی در پالایشگاه لاوان برابر با استانداردهای یورو 4 اروپا است وقابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی واحد گوگرد سازی و استحصال 30 تن گوگرد موجود در گازوئیل ، میزان گوگرد پخش شده در محیط زیست از 10 هزار پی پی ام به 50 پی پی ام کاهش می یابد که با استانداردهای اروپا برابری می کند .

مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان هزینه اجرای طرح توسعه را 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : 78 میلیارد تومان آن در مرحله نخست هزینه شده است .

افزایش پالایش نفت خام از 30 به 50 هزار بشکه و نفت گاز از یک میلیون به 2 میلیون و 750 هزار لیتر در روز از نتایج بهره برداری از مرحله نخست طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان بود .

جزیره لاوان در 360 کیلومتری بندرعباس در آبهای خلیج فارس در نزدیکی جزیره کیش واقع است./س

برچسب ها: پالایشگاه ، لاوان ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.