سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آغاز کاوش های "تپه رَوَض" چالدران

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آغاز کاوش های باستان شناسی "تپه روض" چالدران خبر داد.

خسرو فری درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت : مجوز حفاری های باستان شناسی با اخذ مجوز از پژوهشکده باستان شناسی، در محوطه تاریخی روض در شهرستان چالدران را آغاز نمود.

وی ادامه داد: این پروژه به سرپرستی "دکتر کریم علیزاده" کاوش می شود، ادامه داد: برای انجام این حفاری ها، 45 روز بازه زمانی در نظر گرفته شده است.

فری با اعلام اینکه اعتبار پیش بینی شده برای انجام این پروژه 200 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه با مساعدت فرمانداری و مسئولین چالدران همراه باشد.

وی عنوان کرد: محوطه تاریخی رَوَض به لحاظ وجود سنگ های بازالت و عناصر معماری دوره برنز مشهور بوده، توسط باستان شناسان آلمانی به سرپرستی پروفسور دکتر ولفرام کلایس مورد شناسایی قرار گرفته و مقالاتی در مورد این تپه منتشر شده، اهمیت فراوانی دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با پژوهش های صورت گرفته در این سایت، گوشه ای از ظرفیت های ارزشمند باستانی استان از دل خاک بیرون بیاید./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.