سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اجرای طرحهای تحقیقی در ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین آغاز شد

رئیس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین از آغاز اجرای طح های تحقیقاتی لوبیا در این ایستگاه خبرداد.

 

غدیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: امسال 10طرح تحقیقاتی كاشت شده كه هشت طرح تحقیقی آن در زمینه های اصلاح بذر،آفات وبیماریها ،تغذیه بیولوژیك و ارقام متحمل به تنش خشكی است .

وی اظهارداشت : دو طرح ویژه نیز اصلاح روشهای آبیاری و ساماندهی و معرفی ارقام جدید لوبیا پاچ باقالی اجرا شده است .

وی در ارتباط با ویژگی یكی از این طرحهای خاص گفت :در این طرح استفاده از روشهای آبیاری نواری یا طیپ در تولید محصول لوبیا تحقیق می شود .

وی ادامه داد:در این طرح ویژه علاوه بر ارزیابی صفات عملكرد محصول واجرای آن سایر فاكتورها نظیر میزان صرفه جویی در مصرف آب و بررسی نسبت هزینه به سود ارزیابی وتحقیق می شود .

غدیری در ارتباط با طرح ویژه دیگر خاطر نشان كرد: این طرح ساماندهی و معرفی ارقام جدید لوبیا پاچ باقالی است كه به درخواست جهاد كشاورزی گیلان در ایستگاه تحقیقات لوبیا خمین در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است .

وی با بیان اینكه اجرای هر طرح تحقیقی از دو تا 10سال زمان می برد خاطر نشان كرد : ارائه طرحهای تحقیقاتی مهم و كاربردی ،برنامه ریزی برای اصلاح ارقام لوبیا ،ارتباط با مراكز علمی معتبر از جمله ویژگیهای منحصر این ایستگاه تحقیقاتی است .

ایستگاه تحقیقات لوبیای خمین یكی از مهمترین مراكز تحقیقاتی لوبیا در كشور است كه دارای دستاوردهای علمی وكاربردی بسیاری است ./س

برچسب ها: طرح تحقیقات ، لوبیا ، خمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.