سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام صورت گرفت

محكوميت جنايات عليه مسلمانان ميانمار(برمه)

مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام با صدور بيانيه اي ضمن محكوميت جنايات هولناك اخير عليه مسلمانان مظلوم ميانمار(برمه) خواستار اقدام فوري سازمان هاي بين المللي علي الخصوص سازمان ملل، و همكاري اسلامي جهت جلوگيري از افزايش دامنه اين فاجعه انساني گرديد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام با صدور بيانيه اي ضمن محكوميت جنايات هولناك اخير عليه مسلمانان مظلوم ميانمار(برمه) خواستار اقدام فوري سازمان هاي بين المللي علي الخصوص سازمان ملل، و همكاري اسلامي جهت جلوگيري از افزايش دامنه اين فاجعه انساني گرديد.

متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
 

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿۱۳﴾                   سوره حجرات/ آیه13

 
اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ترديد خداوند داناى آگاه است.

از ابتدای خلقتِ انسان تاکنون همواره دینمداران در معرضِ تعرض و تهاجم قرار داشته اند، که بزرگترین گوهرِ آفرینش، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) مورد بیشترین آزار و اذیت ها از سوی مشرکین و بت پرستانِ مکه قرار گرفت و اینک پیروان آن الگوی بی بدیلِ خلقت در میانمار(برمه) مورد آماج حملات وحشیانه و ددمنشانه گروهی تندرو از آیینِ صلح بودا قرار گرفته اند.

امروز فاجعه میانمار نه تنها مساله جهان اسلام، بلکه مساله تمامی ملتها، اقوام و طوایفِ بیدار، حق جو و حق طلب دنیای روز است. در تمام طول تاریخ بشریت سرانجام چنین فجایا و جنایاتی جز افولِ ملت ها و عقب افتادگی از سیر تکاملی نسل بشر نبوده و جز تباهی و نکبت برای اقوام نژاد پرست و انتقامجو نداشته است. از این دست تجارب هیچ یک از اقوام باسابقه تمدن اندک تا تمدن چند هزار ساله و با دین و آیین مختلف از جمله اسلام و بودا و... کم نداشته است و همیشه افرادی تندرو، حقیر و منافق که نه تنها هیچ بویی از دین و آیین پاک ملت ها نبرده اند بلکه همواره مترصد برقراری جنگ و تفرقه و بزرگنمایی اختلافات قومی، قبیله ای، نژادی ودینی در میان این ملت ها بوده اند تا بتوانند از این تفرقه حداکثر استفاده را نموده و به منافع کثیف و ننگین خود با وحشیگری و ظلم به مردم مظلوم، بی دفاع و رنج کشیده برسند.

در تمامی کشورها و ملتها، ملجاء و مامن مظلومان و ستمدیدگان قانون می باشد، حال شاهد آنیم که سردمداران حکومت میانمار (برمه) طبق قانون مدعی عدم رسميت شهروندان مسلمان منطقه اراكان و خارجي به شمار آوردن آنان هستند و از صدور كارت شناسايي براي آنان خودداري مي كنند و حقوق آنان را به رسميت نمي شناسند كه این عمل خود موجبات جسارت های بیشمار از جانب اکثریت جمعیتی جامعه میانمار علیه مسلمانان را فراهم آورده است که این عمل با هیچ منطق و روند قانونی در هیچ مذهب و مکتب فکری و حقوقی سازگار نیست.

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام با محکوم کردن فجایع ددمنشانه و ابراز همدردی با آوارگان مسلمان میانمار از تمامی ملت های بیدار بخصوص جامعه بزرگ اسلامی خواستار اقدام و واکنش جدی توسط حمایت های همه جانبه مجامع بین المللی بخصوص سازمان همکاری های اسلامی، سازمان ملل متحد و... علیه كشتار دسته جمعي مسلمانان و به آتش كشيدن روستاها و به نتیجه رساندن موارد ذیل الذکر می باشد:

1-ايجاد يك راه حل ريشه اي براي مساله مسلمانان ميانمار و خصوصا مسلمانان منطقه اراكان

2-اعزام ناظران مستقل بين المللي و تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت كشف حقايق و آغاز فعالیت حقوق دانان مخصوصاً مسلمان برای شکایت از جنایات سازمان یافته علیه بشریت در این منطقه و انجام تحقيقات سالم در خصوص جنايات صورت گرفته و محاكمه عاملان اين جنايات

3-تشکیل کمیته حل اختلاف متشکل از رهبران اسلام و بودا جهت رسیدگی به اختلافات بدور از بازی ها و روند های سیاسی و با در نظر گرفتن مصالح جامعه میانمار

4-جبران خسارات وارده به مسلمانان و بازسازي روستاها و خانه هاي تخريب شده و مساجد و مدارسي كه به آتش كشيده شده اند.

5-امداد رساني فوري از سراسر ملت های جهان به مصيبت ديدگان و آسيب ديدگان كه در آستانه ماه مبارك رمضان در بدترين شرايط فقر و گرسنگي و خشكسالي به سر مي برند و این فاجعه عظیم نیز درد و رنج آنان را دوچندان نموده است.

6-حمايت از زنان در برابر تجاوزات جنسي و هتك حرمتها و توقف بازداشت و غارت اموال مسلمانان و آزادي زندانيان و برداشتن حصار از روستاها

7-   اقدام در جهت پايان دادن و توقف حملات سرکوبگرانه اين چنيني از سوي بودايي ها و نيروهاي امنيتي

8-از همه ظرفیت های تبلیغی دین اسلام از جمله مجالس وعظ و نماز جمعه در جهت تبیین حقایق و جنایت های صورت گرفته علیه مسلمین در میانمار استفاده شود

9-اطلاع رساني به جهانيان و سازمانهاي بين المللي با گرداوری مستندات تصویری در خصوص كشتارهاي دسته جمعي صورت گرفته و پاكسازي نژادي عليه مسلمانان در سايه سانسور خبري و مخفي از ديد جهانيان و ارائه به مجامع خبر رسانی و اطلاع رسانی سراسر دنیا جهت بازتاب خبری گسترده و جلب توجه حداکثری اذهان بیدار و حق جو

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام بار دیگر با تاکید بر به ثمر رساندن مطالبات فوق الذکر آمادگی خود را جهت پوشش خبری ابعاد و زوایای این فاجعه و تبیین آن و اقدامات انجام شده در جهت حل مشکل مردم مظلوم میانمار توسط سایت رحماء اعلام میدارد.

به امید روزی که در هیچ جای جهان اثری از ظلم و استبداد نباشد.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
انتهاي پيام/س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انسان
۱۱:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۱
خدا لعنت کنه این جنایتکارا رو.