سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

همه ما در مقابله با بلاي خاموش وظيفه داريم

فرماندار شهرستان سلماس گفت: همه ما در مقابله با بلاي خاموش وظيفه داريم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه به نقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان سلماس؛ مرتضي نظري در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلماس در سالن اجتماعات فرمانداري سلماس به آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: گرایش به مواد مخدر زمینه‌ساز بزرگ‌ترین انحرافات اخلاقی و اجتماعی است که در این شورا تلاش می‌شود تا با استفاده از مکانیزم‌های کنترلی و پیشگیرانه گرایش به این بلای خاموش کاسته شود.

وی عنوان کرد: تربیت و مشاوره صحیح بهترین روش برای پیشگیری و درمان مصرف مواد مخدر است که خانواده‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها در این زمینه بیشترین نقش را بر عهده دارند.

فرماندار سلماس همچنین یادآور شد: معتادان عضوی از جامعه هستند که در صورت درمان و بهبودی می‌توانند همچون دیگران نقش‌های اجتماعی را بپذیرند و با کار و تلاش زمینه‌های پویایی و پیشرفت کشور را فراهم کنند.

نظري گفت: تلاش می‌شود تا در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن بهره‌گیری مکانیزم‌های کنترلی و پیشگیرانه در اعتیاد به مواد مخدر، از روش‌ها و دانش‌های روز در خصوص درمان این بیماری نیز در شهرستان استفاده شود.

مديركل بهزيستي استان آذربايجان غربي در ادامه اين جلسه با اشاره به اينكه مبارزه با مواد مخدر وظيفه همه ماست اظهار كرد: از این رو برای مبارزه با معضل مواد مخدر باید گام‌های بلندتر و مؤثرتری برداشته شود.

راضيه خدادوست با بیان اینکه در این مسیر هرچه توان داشته به کار خواهیم بست، اظهار کرد: در کنار این فعالیت‌ها باید پیشگیری به عنوان مهم‌ترین اصل در برنامه کاری قرار گرفته تا مردم از آثار سوء مصرف مواد مخدر بیشتر آگاه و هوشیار شوند.

وی نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی را در این زمینه مهم برشمرد و گفت: باید در این زمینه اطلاع رسانی های بیشتر و مفید به جامعه برای پیشگیری ارائه شود.

شايان ذكر است در اين جلسه مقرر گرديد كمپ ترك اعتياد با مجوز رسمي بصورت هيت امنايي در اين شهرستان تا پايان سال جاري شروع به فعاليت نمايد./س

برچسب ها: خاموش ، سلماس ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.