سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پذيرايي از يك ميليون روزه‌دار در طرح اكرام رضوي

در آستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، برنامه‌هاي اين ماه در حرم مطهر رضوي اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی روز گذشته در نشستی خبری درخصوص اين برنامه‌ها با اشاره به طرح اکرام رضوی، گفت: پیش‌بینی مي‌شود امسال بالغ بر یک میلیون نفر از بركات این سفره‌هاي ملکوتی بهره‌مند ‌شوند.

حسین یوسفی افزود: روزانه بیش از 12هزار نفر از سفره‌های اطعام رضوی بهره‌مند می‌شوند و به 20هزار نفر نیز بسته‌های افطار تحویل داده می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی همچنين از برگزاری یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین ترتیل‌خوانی‌های قرآن کریم در کشور در بارگاه منور امام‌رضا(ع) هم‌زمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

وي ادامه داد: این ترتیل‌خوانی به همراه سایر برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی از سوي استادان برجسته و مرتلان قرآن کریم اجرا مي‌شود.

وی مجموع برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان را 10برنامه عنوان کرد و ابراز داشت: برای اجرای این برنامه‌ها بیش از 160استاد قرآنی شرکت می‌کنند و پیش‌بینی حضور مردم نیز بیش از 500هزار نفر است.

وی همچنين درخصوص برگزاري برنامه «قرآن؛ کتاب بیداری» در این ایام، بيان كرد: هر روز از ساعت 5 تا 6صبح، یک جزء از قرآن کریم در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد تلاوت می‌شود. مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزاری ویژه‌برنامه «ميهمانی خدا» ویژه نوجوانان را از ساعت9:30 تا10:30هر روز از دیگر برنامه‌های مسجد گوهرشاد دانست و بیان داشت: همه‌روزه از ساعت18 تا 19 محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم، از ساعت22:30 تا 24 محفل انس با قرآن در جوار عترت و از ساعت21 تا22 جلسه مدیریت قرآن کریم با حضور چهره‌های برجسته قرآنی کشور برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برگزاری جنگ قرآنی در شب‌های جمعه ویژه کودکان و جلسات قرائت و آموزش در جمعه شب‌ها، از ویژه برنامه‌های دارالقرآن‌الکریم آستان قدس رضوی است.

یوسفی يادآور شد: امسال ویژه‌برنامه «ميهمانی فرشتگان» نیز ویژه دختران روزه‌اولی متولد1381 با هدف تعمیق آموزه‌های دینی با حضور چهره‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی به ویژه برنامه‌های شب‌هاي قدر حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های محراب خون، رستگار کعبه و نسیم ملکوت از جمله این برنامه‌هاست که 40دقیقه پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی در پايان تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای روز عید سعید فطر و نماز باشکوه این روز نیز اندیشیده شده است./س 

برچسب ها: برنامه ، ماه ، رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.