سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رويترز اذعان کرد:

ايران با بيمه کردن نفتکش‌هاي خارجي تحريمهاي اروپا را بي‌اثر مي‌کند

ايران در تلاش به منظور بي اثر کردن اقدام اتحاديه اروپا در خصوص ممنوعيت بيمه کشتي هاي حامل نفت اين کشور اعلام کرد هر کشتي خارجي را که وارد آب هاي اين کشور شود بيمه خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، سيدعطاءالله صدر، مديرعامل سازمان بنادر و کشتيراني گفت: جمهوري اسلامي ايران همه مسئوليت بيمه هر شرکت کشتيراني و هر کشتي  خارجي را که وارد آبهاي ايران شوند، بر عهده خواهد گرفت.
 
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران با همکاري شرکت هاي بيمه کشور اقداماتي را در نظر گرفته است.

اتحاديه اروپا در تلاش به منظور توقف فعاليت هسته اي ايران از اول ژوئيه با ممنوع کردن بيمه تانکرهاي حامل نفت ايران شرکت هاي بيمه اروپايي را از بيمه تانکرهاي حامل نفت ايران در هر نقطه‌اي در جهان منع کرد.

شرکت هاي بيمه اروپايي بر بيمه شناورهاي دريايي در جهان تسلط دارند و خريداران آسيايي نفت خام ايران به دنبال راهي براي  جايگزيني اين شرکت ها بوده اند.



يکي از مقام هاي ارشد شرکت ملي نفت کش ايران در ماه ژوئن اعلام کرد از شرکت بيمه خصوصي کيش بيمه دريافت کرده است که بر اساس آن در صورت واژگوني يا نشت نفت  يک ميليارد دلار خسارت دريافت خواهد کرد. 

دولت ژاپن از ماه ژوئيه به علت نبود پوشش بيمه اي واردات نفت از ايران را به طور کامل متوقف کرد اما هفته گذشته منابع صنعتي ژاپن اعلام کردند بيمه گران ژاپني پوشش دريايي خود را افزايش داده اند تا امکان واردات نفت ايران از سوي نفت کش هاي داخلي را فراهم کنند.

شرکت هاي بيمه هندي نيز موافقت کردند از اين ماه کشتي هاي حامل نفت ايران را  تحت پوشش قرار دهند.
برچسب ها: ایران ، رویترز ، نفتکش ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.