سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

برای مصرف آب در فصل گرما، منتظر تشنگی خود نباشید

توجه به تغذیه در تابستان، یکی از اساسی ترین راهکارهای مقابله با گرمازدگی است.

قوام زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، بابیان اینکه افزایش دمای بدن به بیش از 37 درجه، تعریق بدن به همراه سستی و ضعف و در مواقعی نیز ایجاد اغما در فرد از علائم اصلی گرمازدگی است، افزود: این علائم که به دلیل بالا بودن دمای هوا که به خصوص در فصل تابستان مشاهده می شود، لزوم توجه به رژیم غذایی و تغذیه افراد را در این ایام برجسته تر می سازد.

وی تصریح کرد: بیش از 85 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده و تغییر این میزان مشکلات جدی جسمی برای افراد ایجاد خواهد کرد.

قوام زاده بابیان اینکه ترکیبات غذایی دارای فیبر بهترین منبع حفظ آب در بدن است، اظهار کرد: حفظ آب در دستگاه گوارش و به آهستگی جذب شدن آن در بدن از خواص این نوع غذاها است.

وی اضافه کرد: غذاهای گیاهی، میوه، سبزیجات و انواع سالاد سرشار از فیبرهای غذایی هستند که هرچه میزان مصرف آنها زیاد باشد، آب زیادی دربدن باقی می ماند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی توصیه کرد: همچنین افراد در این فصل باید از آب بیشتری استفاده کنند و منتظر ایجاد حس تشنگی در خود نباشند.

قوام زاده با بیان اینکه استفاده از غذاهای آماده در فصل تابستان اصلا توصیه نمی شود، بیان کرد: نمک خاصیت ضد آبی دارد و مصرف غذاهای آماده به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی نمک هستند در فصل تابستان توصیه نمی شود./س

برچسب ها: فصل گرما ، تابستان ، گیاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.