سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست دروغ سنجی سازمان سیا از کارمندهای امریکا

سازمان سیا در حال اجرای طرحی برای انجام تست دروغ سنجی برای به دست آوردن اطلاعات اولیه زندگی خصوصی هزاران کارمند و در خواست دهنده کار سازمان های دولتی امریکاست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تحقیقات روزنامه مک کالتچی نشان می دهد که این سازمان برای استخراج این اطلاعات تا اندازه ای مصمم است که برای افرادی که حاضر شده اند این تست ها را انجام دهند جوایز نقدی و غیر نقدی در نظر گرفته است.

اطلاعاتی که این سازمان درصدد است از کارکنان به دست آورد شامل سوء مصرف مواد مخدر، سوء استفاده جنسی از کودکان، اقدام به خودکشی، سابقه افسردگی و انحراف جنسی است. با وجود اینکه این تست ها با سرسختی تمام انجام می شوند، اما وقتی کسی اعتراف به انجام عملی غیر متعارف همچون سوء استفاده از کودکان می کند، جریمه و مجازاتی برای وی در نظر گرفته نمی شود. به نظر می رسد نوع عملیاتی که این سازمان برای به دست آوردن اطلاعات ذکر شده از افراد به کار می بندد روش های غیر معمولی هستند.

به گفته مارک فیلیپس:« کسی که در سازمان سیا تست دروغ سنجی انجام می داد و به خاطر مخالفت با این روش ها اخراج شده بود حق و حقوق امریکایی را زیر پا می گذارد.» وقتی روزنامه مک کالتچی در مورد روش های انجام تست ها از این سازمان سوال می کند، سیا از جواب دادن طفره می رود، اما در بررسی از اسناد داخلی مشخص شد که تست ها از روش سوال و جواب مستقیم استفاده نمی کنند و به جای آن از اعترافاتی که تست شوندگان در همان مراحل اولیه بازجویی می کنند به عنوان مدرک قانونی استفاده می شود.

انتشار تحقیقات روزنامه مک کالتچی باعث شد تا افراد دست اندرکار در پروسه تست های دروغ سنجی نیز از نحوه برگزاری این تست ها شگفت زده شوند. به نظر می رسد روش های به کار رفته توسط ماموران با روش های اعلام شده توسط سازمان سیا تضاد داشته و از روش های دیگری نیز برای اعتراف گیزی استفاده می شود.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: سیا ، شبانه ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.