سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمي رفسنجاني:

مردم صاحبان اصلي نظام و انقلابند

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:جامعه‌اي كه ماه رمضان را درست طي كند، تمام سالش بيمه مي‌شود.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از طلاب، روحانيون و نيز مسئولين و فعالين سياسي استان قزوين، در آستانه ماه مبارك رمضان، اين ماه را هديه خداوند به امت اسلامي براي سلامت نگه داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت: از ديد قرآن كريم هدف از روزه‌داري، انسان‌سازي از طريق تحصيل تقوي است و اگر ما توانستيم در اين ماه عزيز به اين هدف نزديك شويم، سود برده و در غير اين صورت دچار ضرر و خسران شده‌ايم.

هاشمي رفسنجاني ماه رمضان را ماه رحمت الهي خواند و افزود: جامعه‌اي كه ماه رمضان را درست طي كند، تمام سالش بيمه شده است و خدا نكند كه فرشتگان الهي در اين ماه پربركت دست خالي از امت اسلامي، نزد خداوند باز گردند و شياطين كه در اين ماه دربند هستند خوشحال شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش گلايه‌هاي برخي از حاضران را از اوضاع سياسي، اقتصادي و فرهنگي جامعه، به حق و تأسف‌بار خواند و با بيان هدف حضرت امام(ره) و مردم ايران از مبارزه با رژيم ستمشاهي تصريح كرد: به رغم فشارهاي خارجي انتظار اين است كه پس از گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب با ثروت خدادادي نفت و وجود زيربناهاي توليد و توسعه، پيشينه تاريخي، فرهنگي و ديني مردم ايران، مشكلات و معضلات فرهنگي، اقتصادي و سياسي كاهش يافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بين برود.

هاشمي رفسنجاني وضع موجود را نتيجه برخي سوءمديريت‌ها دانست و گفت: خداوند با پيروزي انقلاب و تأسيس نظام اسلامي بر مبناي معارف اهل بيت(ع)، حجّت را بر ما تمام كرده است و تهديدها و تحريم‌هاي دشمنان در صورت حفظ وحدت ملي و تدبير و تصميم‌گيري درست در نهايت به ما آسيب نخواهد رساند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به روايتي از مولاي متقيان افزود: حضرت علي(ع) مي‌گويد «اگر كسي آب و خاك داشته باشد و فقير بماند از خدا دور است » حال آنكه ما بر دريايي از نفت ، گاز و منابع آب و خاك و هوا و موقعيت بي نظير جغرافيايي، ثروت خدادادي قرار داريم و بايد قدردان اين نعمت‌ها براي خدمت به مردم باشيم.

هاشمي رفسنجاني به وضع فرهنگي و اخلاقي جامعه اشاره كرد و گفت: آنچه بيش از مشكلات اقتصادي مردم و به خصوص جوانان را آزار مي‌دهد، تشديد آلودگي جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعيض است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيروزي نظام جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون پس از انقلاب اسلامي را مرهون لطف خداوند و پشتيباني بي‌دريغ مردم خواند و تصريح كرد: اگر ما مردم را صاحبان اصلي نظام و انقلاب و موفقيت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان مي‌دانيم، نبايد اجازه دهيم عده‌اي تندرو نظام را از پشتوانه مردمي‌اش خالي و به جاي آنان تصميم بگيرند.

هاشمي رفسنجاني در پايان با بيان خدمات آيت‌الله محمدي تاكندي و عليخاني در خطه شهيدپرور قزوين، آرزو كرد به بركت ماه مبارك رمضان، عبادات همه مسلمين مورد پذيرش خداوند قرار گرفته و قصور و تقصيرها بخشيده شود.

در ابتداي اين ديدار آيت‌الله محمدي تاكندي نماينده سابق مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مبارزات و خدمات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني قبل و بعد از انقلاب اسلامي، ايشان و مقام معظم رهبري را دو بال پرواز حضرت امام(ره) در عرصه‌هاي گوناگون خواند و گفت: نبايد سوابق و خدمات ياران حضرت امام (ره)به خصوص هاشمي رفسنجاني را به راحتي ناديده گرفت و تا زماني كه اين بزرگان هستند و مدبرانه براي نظام و انقلاب تصميم‌گيري مي‌كنند، انقلاب و نظام آسيب نخواهد ديد.

همچنين عليخاني و سه تن از فعالين استان قزوين به تشريح وضعيت استان و دغدغه‌هاي مردم و نخبگان كشور پرداختند.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.