سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از هشت ميليون ايتاليايي فقيرند

موسسه ملي آمار ايتاليا اعلام کرد بيش از هشت ميليون ايتاليايي در فقر نسبي و بيش از سه ميليون نفر نيز در فقر مطلق بسر مي برند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري ايتاليايي زبان آدنکرونوس ؛  موسسه ملي آمار ايتاليا در تازه ترين گزارش خود با عنوان «فقر در ايتاليا» اعلام کرد، در سال 2011 ميلادي،‌يازده مميز يک دهم درصد از مردم ايتاليا يعني هشت ميليون و صد و هفتاد و سه هزار ايتاليايي در فقر نسبي بسر برده اند و پنج مميز دو دهم درصد بعبارتي سه ميليون و چهارصد و پانزده هزار نفر نيز در فقر مطلق بسربرده اند. 

خط فقر نسبي براي يک خانواده دو نفره ايتاليايي نيز درآمدي برابر با هزار و يازده يورو در هر ماه تعيين شده است.

فقر در نزد خانواده هاي ايتاليايي که کار خود را از دست داده اند، ‌از چهار مميز هفت دهم درصد به پنج مميز چهار دهم درصد افزايش يافته است. فقر در خانواده هايي که هيچ درآمدي از محل اشتغال نداشته يا دست کم يکي از اعضاي خانواده در جستجوي يافتن کار است،‌ از هشت مميز پنج دهم درصد به شانزده مميز پنج دهم درصد افزايش يافته است.

فقر مطلق در خانواده هايي که يکي از اعضاي آنها داراي عنوان تحصيلي پاييني هست نيز افزايش يافته است بطوريکه فقر در نزد خانواده هاي طبقه کارگر از شش مميز چهار دهم درصد به هفت مميز پنج دهم درصد و فقر مطلق در خانواده هاي داراي گواهينامه تحصيلات ابتدايي از هشت مميز سه دهم درصد به نه مميز چهار دهم درصد و خانواده هاي داراي گواهينامه تحصيلات متوسطه، از پنج مميز يک دهم درصد به شش مميز دو دهم درصد افزايش يافته است.

اين موسسه در گزارش خود نوشته است، شرايط زندگي خانواده هاي با يک فرزند خردسال بدتر بوده و فقر نسبي در اين خانواده ها از يازده مميز شش دهم درصد به سيزده مميز پنج دهم درصد و فقر مطلق از سه مميز نه دهم درصد به پنج مميز هفت دهم درصد افزايش يافته است.


اين پايگاه اينترنتي نوشت، فقر بيش از همه در جنوب ايتاليا گسترش يافته است. در ميان خانواده هاي پرجمعيت بويژه با سه فرزند و يا حتي بيشتر، بويژه اينکه اگر فرزندان اين گروه از خانواده ها خردسال باشند، بيش از ديگر خانواده ها بوده و در اين خانواده هاي ايتاليايي شاهد سطح پايين آموزش،‌ حرفه و عدم مشارکت آنها در بازار کار هستيم.

در اين خانواده ها اگر ميزان تحصيلات يک شخص در نهايت در حد تحصيلات ابتدايي است،‌ ميزان فقر برابر با هجده مميز يک دهم درصد و اگر يک فرد در جستجوي يافتن کار است،‌ ميزان فقر به بيست و هفت مميز هشت دهم درصد نيز مي رسد.

بيست و هفت مميز سه دهم درصد از خانواده هاي جزيره سيسيل و بيست و شش مميز دو دهم درصد از خانواده هاي کالابريا فقير بوده و از هر چهار خانواده،‌ بيش از يک خانواده در فقر بسر مي برد.

"موسسه ملي آمار ايتاليا" در ادامه گزارش خود نوشته است، در سال 2011 ميلادي، پنج مميز دو دهم درصد خانواده ها بعبارتي يک ميليون و دويست و نود و هفت هزار خانواده ايتاليايي در فقر مطلق بسر برده اند که اين تعداد از خانواده هاي فقير در مقايسه با سال 2010 ميلادي تغييري نکرده است.
برچسب ها: ایتالیا ، فقیر ، آمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.