سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ دبيرکل جمعيت هلال احمر ؛

تحصیل بیش از 4هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی هلال احمر

بیش از 4 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی هلال احمر کشور تحصیل می کنند.

 دبيرکل جمعيت هلال احمر در آیین افتتاح دانشگاه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر در استان چهارمحال و بختیاری و در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: هم اکنون 4 هزار و 200 نفر از علاقمندان در مراکز استان ها از آموزش هاي اين دانشگاهها بهره مند هستند و اين تعداد دانشجو، تا پايان امسال به بيش از 10 هزار نفر خواهد رسيد.

رستمي افزود: اين دانشجويان تحصيلات خود را در رشته هاي تخصص مديريت امداد و نجات در حوادث طبيعي، غير طبيعي، اطفاء حريق و امداد و نجات در سوانح، در دو مقطع کارداني و کارشناسي مي گذرانند.
وي با اشاره به ساماندهي 2 ميليون نفر امدادگر در کشور گفت: 1 ميليون و 700 هزار نفر از اين امدادگران در 700 پايگاه ثابت و سيار فعال هستند که در مواقع اعلام هشدار در مکان و زمان صفر فرضي توانايي حضور 1 هزار امداد گر آموزش ديده در قالب گروههاي 33 نفره امداد کوهستان ، برف و کولاک ، جاده و دريا فراهم شده است .
دبيرکل جمعيت هلال احمر از احداث 80 پايگاه امداد و نجات جاده اي تا پايان سال 1392 در مناطق حادثه خيز کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: براي ايجاد امنيت شغلي امدادگران، امسال زمينه جذب 250 نفر از امدادگران باسابقه فراهم شده است که اين تعداد در سال آينده به 500 نفر افزايش مي يابد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.