سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

برای نخستین بار حذف علفهای هرز مزارع پنبه به صورت مکانیزه

عملیات وجین کردن علف های هرز مزارع پنبه برای نخستین بار به صورت مکانیزه و ارگانیک در فارس انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس کارشناس زراعت جهاد کشاورزی داراب گفت :برای نخستین باردر کشور عملیات وجین کردن مزارع پنبه (حذف علفهای هرز)توسط دستگاه کلتیواتور koltivator در مزارع پنبه فول مکانیزه داراب انجام شد .

داراب با 5 هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه بزرگترین تولید کننده پنبه در جنوب کشور است و بذر پنبه مورد نیاز تمامی شهرستانهای استان فارس و استان های گلستان ، مازندران و خراسان را تامین می کند.

سرفراز افزود : کاهش هزینه های وجین کردن پنبه به یک دوم، برگرداندن بقایای گیاهی علفهای هرز به خاک، استفاده نکردن از علف کش های شیمیایی و آلوده نشدن محیط زیست،انجام عملیات خاکدهی به بوته پنبه همزمان با وجین کردن ، اقتصادی نمودن زراعت در شرایط کنونی، افزایش رشد گیاه و ریشه کن کردن کامل علف های هرز از فواید وجین کردن مکانیزه است.

وی افزود : پنبه یکی از محصولاتی است که عملیات داشت و برداشت آن هزینه های زیادی برای کشاورز دارد اما امسال عملیات کاشت ، داشت و برداشت 200 هکتار از مزارع پنبه داراب به صورت تمام مکانیزه انجام می شود.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی داراب افزود : در این مزارع ، ارقام خندق ، دژ و بختگان که مناسب کشت مکانیزه هستند با فاصله های طولی 25 سانتی متر و عرضی 55 سانتی متر کاشته شده و تمامی کارهای آن به صورت مکانیزه و بدون دخالت دست صورت می گیرد.

داراب در 254 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است .
برچسب ها: علف ، هرز ، پنبه ، مکانیزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.