سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اتفاقات عجيب غريب در فدراسيون شطرنج؛

گره كور شطرنج را خارجي ها باز مي كنند؟

با وجود آنكه كمتر از يك ماه به زمان آغاز رقابت هاي المپياد جهاني شطرنج فرصت باقي است هنوز تركيب اصلي و به تعبيري نفر پنجم تركيب اعزامي به تركيه مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، دادستان از آنجايي شروع شد كه گروه گزينش گر فدراسيون شطرنج براي تعيين نفرات تيم ملي تشكيل جلسه دادند و به اين نتيجه رسيدند كه نفر پنجم تيم ملي با برگزاري يك مسابقه انتخابي ميان اصغر گلي زاده و مرتضي محجوب مشخص شود.

پس از اتخاذ اين تصميم مقرر شد كه روز چهارشنبه هفته گذشته ساعت 17 اين بازي آغاز و برگزار شود اما با توجه به اعتراض اصغر گلي زاده نسبت به راي صادر شده زمان برگزاري بازي به تعويق افتاد.

پس از گذشت حدود يك هفته و حتي پس از بررسي نامه اعتراض گلي زاده عدم قبول موارد مطرح شده در آن از سوي كميته گزينشگر هنوز تكليف زمان اين بازي مشخص نيست.

سعي كرديم با مصاحبه گرفتن از محمد جعفر كامبوزيا رئيس فدراسيون شطرنج پاسخ قطعي اين سوال را پيدا كنيم.

کامبوزيا در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت: برگزاري ديدار انتخابي ميان مرتضي محجوب و اصغر گلي زاده را برعهده سرمربي تيم ملي گذاشته ام و اگر وي صلاح بداند اين بازي برگزار  و در غير اين صورت يكي از 2 نفر مذكور طبق صلاح سرمربي به تيم دعوت خواهند شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا وقتي گروه گزينشگر تصميم به برگزاري ديدار انتخابي كرده است اين امر اجرا نمي شود؟ گفت: تصميم گروه گزينشگر فقط يك پيشنهاد بوده و هيچ گونه جنبه اجرايي ندارد قطعيت اين پيشنهاد از سوی سرمربی مشخص می شود ما اعلام کردیم به سرمربی خارجی تیم ملی که کمیته گزینشگر چنین تصمیمی را گرفته، حال قرار است وی هفته آینده سوم مرداد ماه به تهران بیاید و تا حضور وی منتظر می مانیم.
وی خاطرنشان کرد: تشخیص و تعیین نفرات اعزامی به مسابقات المپیاد جهانی برعهده سرمربی است وی باید در مقابل نتایج کسب شده پاسخگو باشد ماهیچ دخالتی در این خصوص نخواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در انتخاب اعضای تیم ملی هیچ گونه عجله ای نداریم یک شطرنج باز حرفه ای و کسی که مدعی قرارگرفتن در ترکیب تیم ملی است باید تمریناتش را در صورت عدم تشکیل اردوهای تمرینی به طور شخصی دنبال کند و همیشه برای حضور در تورنمنت های بین المللی آماده باشد.
وی تصریح کرد: به هیچ عنوان به هیچ بازیکنی اجازه نمی دهیم که برای فدراسیون تکلیف روشن کند زمان برگزاری بازی انتخابی را سر مربی تیم ملی تعیین می کند نه شطرنج باز. /ق
برچسب ها: گره کور ، فدراسیون ، شطرنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.