سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ممنوعیت های دست و پاگیر در حوزه تولید داخل باید حذف شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بر ضرورت رفع موانع و ممنوعیت های مقرراتی و دست و پاگیر در حوزه تامین و ساخت کالا و تجهیزات داخل مورد نیاز صنعت نفت تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، هرمز قلاوند در نشست با مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز به منظور ایجاد توافقات برای تامین نیاز این شرکت اظهار کرد: برای تامین تجهیزات نفت باید در استان خوزستان دنبال شرکت هایی باشیم که بتوان از توان آنها استفاده کرد.
وی با تاکید بر حمایت از ساخت کالای داخل توسط شرکت مناطق نفت خیز جنوب افزود: این شرکت در دو حوزه تامین کالا و ساخت کالا از شرکت های استان خوزستان حمایت می کند.

قلاوند با اشاره به ضرورت پژوهش تصریح کرد: در حوزه پژوهش نیز این شرکت نظر و توجه خاصی به این بخش دارد و از قطعاتی که برای نخستین بار ساخته می شوند، حمایت صورت می گیرد.

وی با اشاره به برخی موانع و بروکراسی های اداری اظهار کرد: این موانع دست و پاگیر به نوعی تحریم های داخلی به حساب می آیند و این تحریم ها باید کنار زده شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به ضرورت همکاری با شرکت های بومی و همکاری دو جانبه گفت: بسیاری از قوانین و مقررات ما در زمان صلح و آرامش نوشته شده اما در حال حاضر ما در شرایط تحریم هستیم که این مقررات باید با توجه به این شرایط تغییر یابد و موانع مرتفع شوند.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد از لحاظ استاندارد سازی، افزود: استانداردهای موجود باید تغییر یافته و با توجه به شرایط زمان کنونی در ایجاد آنها عجله کنیم.

قلاوند با اشاره به وضعیت مخازن نفت و افت فشار آنها در سال های اخیر و تداوم آن در سال های آینده گفت: استانداردهای موجود در حال حاضر جوابگوی وضعیت مخازن نیست و با توجه به اینکه مخازن در نیمه دوم عمر خود قرار دارند بنابراین برای تثبیت فشار باید تزریق گاز داشته باشیم که در این راستا 11 پروژه در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه تغییر رویکرد در رابطه با فشار و تغییر استانداردها باید سریعتر پیگیری شود، گفت: سازمان ها و شرکت های بومی برای بقای فعالیت خود نیاز به حمایت دارند اما ا گر قراردادی با این شرکت ها منعقد می شود انتظار داریم که این قرارداد در کوتاه مدت با کیفیت بالا و سرعت مطلوب تامین شود./س
برچسب ها: ممنوعیت ، تولید ، داخل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.