سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

چطور از عصبانیت جلوگیری كنیم؟

شخصیت نخستین هدفی است كه با تیر عصبانیت شما قربانی می‌شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، گاهی عواقب ناشی از این عصبانیت، بیش از قربانی شدن شخصیت یا آبروی شما تلفات خواهد داشت و منجر به دردسرهای بزرگ و جدی زیادی می‌شود.

زمانی یك فرد، فهمیده و باشخصیت محسوب می شود كه در موقعیت‌های سخت و تحریك‌كننده، كنترل اوضاع را به‌خوبی در دست بگیرد. بعضی از آدم‌ها وقتی عصبانی می‌شوند، بدون اینكه عواقب آن را در نظر بگیرند، تمركز خود را از دست می‌دهند و دست به كارهایی می‌زنند كه خودشان هم بعدا باور نمی‌كنند كه چنین اعمالی را انجام داده اند. آنها به‌علت اینكه نتوانسته‌اند لحظه‌ای كوتاه بر خشم خود غلبه كنند، افكار و اعمال مخفی خود را برای دیگران به نمایش گذاشته‌اند.

افكار مخفی را می‌توان واكنشی آنی دانست كه مغز آدمی در پاسخ به شرایط به‌وجود آمده، به شما پیشنهاد می‌دهد، اما بعضی مواقع بهتر و صلاح است كه پیشنهادهای مغز را مخفی نگه داریم و از انعكاس آن به دنیای خارج خودداری كنیم.

ما اگر بخواهیم محبوبیت و شخصیت خود را نزد دیگران حفظ كنیم باید بدانیم كه هر لحظه ممكن است شرایطی پیش آید كه محبوبیت و شخصیت ما بدون آنكه خودمان بدانیم در معرض آزمایش و خطر قرار بگیرد و اگر آن زمان كوچك‌ترین اشتباهی از ما سر بزند، شخصیت ما نزد دیگران لكه دار خواهد شد. موقعیت‌های پیش آمده هرچه‌قدر هم هولناك و طاقت‌فرسا باشند، باز هم اطرافیان این توقع را از ما دارند كه در مقابل مشكلاتو معضلات با بردباری و درایت رفتار كنیم و هر گونه واكنش تند و غیرمعقول، عدم‌توانایی ما در حل مشكلات را در افكار دیگران تداعی خواهد ./س


برچسب ها: عصبانیت ، عواقب ، کنترل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.