سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهركرد/

فرافکنی مشکلات آب فی مابین استان‎ها بی‌عدالتی است

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری گفت: با فرافکنی دیگر استان‌ها را عامل ایجاد مشکلات ناشی از خشکسالی جلوه دادن بی‌عدالتی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، قاسمعلی خدابخشی امروز ، اظهار داشت: استان اصفهان همیشه مدعی است که میزان برداشت و مصرف آب مردم این استان از رودخانه زاینده رود بیش از استاندارد است که این مسئله را توجیهی برای احداث تونل اول و دوم گلاب و مدیریت، هدایت و کنترل آب قرار داده‌اند، برهمین اساس لازم است تا میزان مصارف آب هر 2 استان برای افکار عمومی اطلاع‌رسانی تا مشخص شود میزان برداشت آب استان چهارمحال و بختیاری چقدر است.

وی افزود: در مدت 40 سال گذشته برابر آمار رسمی مدیریت منابع آب 500 میلیون مترمکعب آب سد زاینده رود کاهش یافته و در کنار این چیزی نزدیک به 400 میلیون حق آب در زیردست زاینده رود و حوزه استان اصفهان افزایش یافته است این میزان به ویژه در کانون جمعیتی مصارف صنعتی و انتقال به استان‌های دیگر مشخص است.

خدابخشی با تأکید بر اینکه با فرافکنی دیگران را مقصر جلوه دادن کار خوبی نیست، گفت: طرح‎‌های انتقال آب بین حوزه‌ای به عنوان یک راهکار تأمین آب در کانون‌های مصرفی اگر چه به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است اما به مصداق هر کار دیگر ابتدا باید نیازهای حوزه مبدأ در نظر گرفته شود سپس اینگونه طرح‌ها اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اجرای اینگونه طرح‌ها نباید موجب بر هم زدن وضعیت اجتماعی و اقتصادی و حوزه مبدأ و مقصد شود.

وی در ادامه بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب تأکید کرد و گفت: برهمین اساس لازم است تا تما‌م روستائیان نیز مصرف آب خود را مدیریت کنند و علاوه بر رعایت الگوی مصرف آب و تلاش در راستای اصلاح الگوی مصرف آب خود در فصل تابستان صرفه جویی را نیز مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: این در حالی‌ است که با صرفه جویی در مصرف آب می‌توان علاوه بر این که همیشه آب در دسترس داشته باشیم، دیگران را نیز از این مایه حیات بهره‌مند کنیم.

خدابخشی با اعلام آخرین وضعیت آب شرب روستاهای استان گفت: در صورتی که خانوارهای روستایی در مصرف آب صرفه جویی نکنند، مجبور به جیره بندی آب هستیم./ج1

برچسب ها: شهرکرد ، آبفا ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.