سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

شهرداریها در ارائه مجور پایان كار نسبت به حقوق معلولان مسوولیت دارند

معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان سمنان با اشاره به قانون ابلاغی دولت گفت: شهرداریها موظفند زمانی به اماكن عمومی مجوز پایان كار ارائه كنند كه آن مكان برای استفاده معلولین مناسب سازی شده باشد كه این امر در استان سمنان رعایت نمی شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'محمود منطقی' افزود: اماكن عمومی مانند بانكها باید برای استفاده معلولین مناسب سازی شده باشد و پس از آن شهرداری به آنها مجوز ارائه كند كه در استان سمنان این روند انجام نمی شود.

وی با انتقاد از شهرداری های استان سمنان خواستار توجه ویژه به این امر شد.

منطقی با اشاره به اصلاح و بازبینی قانون جامع حمایت از معلولین در كشور، اظهار داشت: پیشگیری از معلولیت در این قانون پیش بینی نشده بود كه در بازبینی فعلی لحاظ می شود.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن 9 هزار و 211 معلول در بهزیستی استان سمنان، خاطرنشان كرد: از این تعداد دو هزار و 350 معلول خدمات مختلف دریافت می كنند و در مورد خدمات ارائه شده به دو هزار و 218 معلول توسط مراكز یارانه ارائه می شود.

وی با بیان اینكه از 155 نفر معلول نخاعی در استان سمنان 64 نفر حق پرستاری دریافت می كنند، اضافه كرد: یك هزار و 19 دانش آموز و 192 دانشجوی معلول در استان سمنان تحت پوشش اداره كل بهزیستی هستند.

هشت انجمن معلولین در استان سمنان فعالیت دارند و گرمسار فاقد چنین انجمنی است.

وی گفت: تمام روستاهای استان سمنان تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار دارد و بر اساس این طرح مشكلات معلولین با توجه به شرایط و امكانات اجتماع معلول مرتفع می شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.