سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

برنج آملی برسر سفره 4 میلیون ایرانی

پیش‌بینی می‌شود محصول تولید شده امسال در شهرستان آمل، برنج مورد نیاز چهار میلیون و 200 هزار ایرانی را تامین کند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه شهرستان آمل با سطح زیر کشت 38 هزار و 450 هکتار 16 درصد سطح زیر کشت برنج مازندران را به خود اختصاص داده،گفت : این شهرستان با 24 هزار و 937 نفر بهره‌بردار رتبه دوم استانی را دارا است.

امینی نیاکی با اعلام اینکه پارسال این شهرستان کشت ارقام پرمحصول رادر 18 هزار و 518 هکتار و رقم‌های محلی در سطح 19 هزار و 935 هکتار در کشت اول به انجام رسانده،افزود : در سال گذشته 15 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت رتون و 5 هزار و 300 هکتار به کشت مجدد اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته آمل با مجموع میزان تولید 276 هزار تن شلتوک 20 درصد تولید استان مازندران را به خود اختصاص داده بود، یادآور شد:پارسال با تولید 165 هزار تن برنج سفید برنج مورد نیاز 4 میلیون و 360 هزار نفر را تامین کرده بود.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه امسال نیز با همان میزان اراضی کشاورزی پیش‌بینی می‌شود 101 هزار تن برنج پرمحصول و 117 هزار تن رقم محلی در کشت اول در این شهرستان برداشت شود، اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود 27 هزار تن در کشت رتون و 21هزار تن در کشت مجدد محصول برنج در این شهرستان برداشت شود./س

برچسب ها: تامین ، برنج ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.