سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات بحريني ها در حمايت از مردم عربستان

اعتراضات در بحرین برای اعلام همبستگی با مردم شرق عربستان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم، دادگاه عالی تجدید نظر بحرین رسیدگی به پرونده مهدی ابودیب رئیس جمعیت معلمان بحرین و معاون او خانم جلیله سلمان را به تعویق انداخت تا گزارش پزشکی درباره وضع جسمی ابودیب را که در زمان بازداشت شکنجه شده است دریافت کند. همچنین محاکمه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به ماه سپتامبر آینده موکول شد.  
در همین حال اعتراضات در بحرین برای اعلام همبستگی با مردم عربستان ادامه دارد.  
مردم بحرین به منظور اعلام همبستگی با شهدای منطقه القطیف عربستان با روشن کردن شمع به تظاهرات در خیابان های مناطق مختلف بحرین پرداختند. آنها با اشاره به مشارکت نظامیان سعودی در سرکوب تظاهرات در بحرین شعار می دادند با مردم عربستان همدرد هستند.  
بحرینی ها در پاسخ به درخواست جوانان انقلابی برای اعلام همبستگی با معترضان در منطقه الشرقیه در دهها شهر و روستا به تظاهرات پرداختند و مرام تشییع جنازه نمادین برای شهدای القطیف برگزار کردند.  
نیروهای رژیم بحرین در واکنش به تظاهرات مردم این کشور اقدام به شلیک گاز اشک آور و تفنگ های ساچمه ای کردند. در جزیره ستره، نیروهای آل خلیفه پس از پایان تظاهرات، با شلیک گاز اشک آور به منازل شهروندان حمله کردند. در منطقه کرزکان نیز عده ای از ساکنان منطقه در حمله نیروهای امنیتی به منازلشان بازداشت شدند و دارایی های آنان به سرقت رفت.  
مخالفان بحرینی همچنین در برنامه ای با عنوان «فرزندان شهدا، فرزندان ما هستند» که با حضور سیاستمداران و فعالان حقوقی برگزار شد از فرزندان شهدای بحرین دلجویی کردند. خلیل مرزوق نماینده مستعفی پارلمان بحرین از جنبش الوفاق و محمد البوفلاسه فعال سیاسی و محمد المسقطی رئیس جمعیت جوانان مدافع حقوق بشر از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند که آینده ای روشن را به فرزندان شهدای بحرین نوید دادند و بر پیگرد عاملان شهادت پدرانشان تاکید کردند.  
در همین حال ارتش اشغالگر عربستان به تقویت نیروهای خود در بحرین ادامه می دهد و کاروانی از نظامیان و تانک های عربستانی در حال عبور از پل ارتباطی دو کشور و عزیمت به پایگاهی در جنوب بحرین دیده شده است. منابع رسانه ای اعلام کردند اشغالگران سعودی در حال تغییر آرایش نیروهایشان در بحرین هستند.
برچسب ها: عربستان ، تظاهرات ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.