سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

بازدید از موزه سالار محتشم خمین 30 درصد كاهش یافت

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: بازدید از قلعه سالار محتشم این شهرستان درسه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد كاهش یافته است.

 'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  '  میرزایی با اشاره به اینكه در سه ماه نخست سال گذشته هفت هزار نفر از این مكان تاریخی بازدید كردند افزود : درمدت مشابه امسال تعداد بازدید كنندگان به پنج هزار نفررسیده است .

وی گفت : از این پنج هزار نفر كه ازاین موزه مردم شناسی بازدید كردند ،سه هزار و600 نفر به صورت بلیط فروش و یكهزار و 400 نفر نیز به صورت رایگان است.

وی با اشاره به لزوم حفظ و احیاء و مرمت آثار تاریخی افزود: در این زمینه سه قرداد مرمت گورستان ارامنه لیلیان،بنای تاریخی امامزاده اسماعیل یوجان وهشتی ورودی موزه سالار محتشم نیز انجام شده است.

وی گفت : در حوزه گردشگری افتتاح فاز دوم هتل امام رضا (ع) وراه اندازی تعدادی سوئیت برای ارائه خدمات به گردشگران نیز انجام شد.

وی افزود : صدور 10 كارت صنایع دستی برای هنرمندان صنایع دستی،معرفی چهار نفر به بانك برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی و معرفی چهار نفر به اداره كل متبوع جهت ایجاد تاسیسات گردشگری از دیگر اقدامات این اداره در سه ماهه نخست امسال است.

قلعه سالار محتشم با چهار هزارو300 متر مربع وسعت حدود 120 سال قدمت دارد و در سال 81 در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: موزه ، سالار محتشم ، خمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.