سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

سن ابتلا به بیماری قلبی کاهش یافته است

مسئول بخش اتفاقات بیمارستان امام سجاد ;I’کهگیلویه وبویر احمد گفت: اخیرا در بین مراجعان به بخش اتفاقات بیمارستان شاهد کاهش سن بیماران مبتلا به سکته قلبی در کنار افزایش تعداد آن ها هستیم.

 

احسان شاکری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  با بیان اینکه سکته قلبی، گرفتگی عروق کرونر( عروق خون رسان به قلب) است، اظهار کرد: رواج زندگی شهر نشینی، سیگار کشیدن، افزایش مصرف غذاهای چرب حاوی روغن اشباع شده، فست فودها، عدم تحرک و ورزش، بیماری فشار خون و مصرف زیاد نمک، شناخته شده ترین عوامل این بیماری هستند.
وی ادامه داد: روی آوردن به ورزش هایی ماند شنا، و هم چنین کوهنوردی و دومیدانی که نیاز به امکانات خاصی ندارد و استفاده از روغن های مایع، خصوصا روغن زیتون و هسته انگور به جای روغن های جامد، می تواند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مفید باشد.
مسئول بخش اتفاقات بیمارستان امام سجاد (ع) اضافه کرد: مصرف ماهی به میزان لااقل دو وعده در طول هفته که می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد و کاهش استفاده از پیتزا، سوسیس و کالباس که امروزه در برنامه غذایی خانواده ها بسیار رواج یافته است، از دیگر اقداماتی است که موجب تضمین سلامت قلب و عروق خواهد شد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.