سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور؛

800 هزار معتاد در کشور تحت درمان هستند

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از وجود 2 میلیون معتاد در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 800 هزار معتاد در حال درمان هستند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ فرید براتی سده صبح امروز در همایش توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 67 درصد بار درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد بر عهده سازمان بهزیستی کشور است.

وی افزود: در خراسان جنوبی نیز 80 درصد بار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر بر عهده سازمان بهزیستی این استان است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی توانمندسازی را حلقه مفقوده درمان اعتیاد در کشور دانست و گفت: اگر تاکنون برای درمان اعتیاد کاری انجام شده یک درمان موقت بوده است.

براتی سده ادامه داد: در این پروسه به جنبه‌های اصلی درمان و بازتوانی افرادی که زمانی مشکل مصرف داشتند، توجهی نشده است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر 6 میلیون نفر در کشور زیرپوشش برنامه‌های بهزیستی در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر هستند.

براتی سده افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا در توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته گام بردارند.

وی گفت: اجرای طرح توانمندسازی معتادان بهبود یافته برای نخستین‌بار در کشور از خراسان جنوبی آغاز شد چراکه این حرکت نخستین قدم در توانمندسازی معتادان است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: توانمندسازی معتادان بهبود‌یافته در واقع فرصتی است که فرد معتاد در این فرآیند خود را بازیابد و به آغوش خانواده بازگردد.

براتی سده گفت: اعتیاد پدیده‌ای است که جنبه بین‌المللی و جهانی دارد و وجود بخشی از آن در ایران ناشی از نابخردی مدیریتی و درست نبودن برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی است./س 

برچسب ها: درمان ، هزار ، نفر ، از ، معتادان ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.