سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتوسا پور کاشیان:

نتایج المپیاد جهانی قابل پیش بینی نیست

آتوسا پور کاشیان استاد بزرگ شطرنج بانوان کشورمان گفت: حدود دو هفته است که تمرینات آماده سازی خود را زیر نظر کوالف دنبال می کنم.

آتوسا پور کاشیان استاد بزرگ شطرنج بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر تمرینات آماده سازی تیم ملی شطرنج بانوان با حضور ملی پوشان و زیر نظر کوالف که یکی از اساتید بزرگ و نامدار دنیای شطرنج محسوب می شود دنبال می شود

وی تصریح کرد: ما تمرینات آماده سازی را برای حضور در قدرتمند و حرفه ای در المپیاد جهانی ترکیه که شهریور ماه امسال برگزار می شود، دنبال می کنیم.

پور کاشیان گفت: آمادگی من با توجه به تمرینات انجام شده روند رو به رشدی را طی می کند، با توجه به امتحانات پایان دانشگاهی و درگیری من برای دروس دانشگاهی، برای مدتی از تمرینات حرفه ای شطرنج دور بودم، ولی در طول 2 هفته اخیر با توجه به ادامه برنامه های آماده سازی شرایط آمادگی من از نظر فنی رو به پیشرفت است.

استاد بزرگ شطرنج بانوان گفت: طبق هماهنگی انجام شده مسئولان فدراسیون شطرنج قرار است در المپیاد جهانی ترکیه هدایت تیم ملی بر عهده کوالف دیگر استاد بزرگ شطرنج صاحب نام جهان، باشد.

وی تصریح کرد: حضور مربیان بزرگ در کنار تیم های ملی با سبک های مختلف باعث می شود که با نوع بازی های گوناگون و سطح بالا آشنا شویم

استاد بزرگ شطرنج بانوان خاطر نشان کرد: کوالف در حال حاضر مربی تیم ملی بانوان بلاروس را بر عهده دارد و به همین دلیل قرار است فقط در طول مسابقات المپیاد جهانی تیم ملی را همراهی کند.

پور کاشیان خاطر نشان کرد: سطح مسابقات المپیاد جهانی بسیار بالاست به طور کلی المپیاد یکی از بزرگ ترین رویداد های بین المللی و جهانی است زیرا این پیکار ها هر دو سال یکبار برگزار شده و درا ین مسابقات بهترین های جهان شطرنج حضور خواهند داشت بازی مقابل 500 الی 550 بازیکن مطرح و قدرتمند جهان کار بسیار سختی است.

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین حریفان ما در این دوره از المپیاد جهانی ترکیه ، شطرنجبازان کشورهای چین، روسیه، اوکراین، گرجستان و هند محسوب می شود ما در پیکارهای 2 سال گذشته توانستیم مقام بیستم جهان را کسب کنیم.

وی در خصوص پیش بینی تیم ملی شطرنج بانوان ایران در این دوره از المپیاد جهانی اظهار داشت: به هیچ عنوان نتایج این مسابقات در شرایط کنونی قابل پیش بینی نیست ما باید براساس رده بندی اولیه نتایج را تخمین بزنیم اگر بتوانیم نسبت به رنکینگ اولیه 10 الی 15 پله صعود داشته باشیم می توان گفت: که بهترین نتیجه را کسب کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال آیا برای حضور موفق در مسابقات المپیاد جهانی، حضور در مسابقات تدارکاتی را در دستور کار خود دارد یا خیر؟ گفت: هنوز در این خصوص برنامه ریزی خاصی نکرده ام طبق اخبار مندرج در مطبوعات، اعلام شده که قرار است مسئولان از تیم ملی شطرنج گرجستان در بخش بانوان دعوت کنند تا با آمادگی به تهران، چند دیدار تدارکاتی و دوستانه با آنها برگزار کنند در صورت به اجرا در آمدن این ایده و حضور شطرنج بازان گرجستانی در ایران در این بازی ها می توانیم به خوبی راندمان کار و میزان آمادگی خود را محک بزنیم.

کاپیتان تیم ملی شطرنج بانوان افزود: ترکیب کنونی تیم ملی را بهترین های شطرنج بانوان تشکیل می دهند، ارنج سنی تیم ما بسیار پائین است، پورکاشیان تصریح کرد: جوان بودن بازیکنان انگیزه را برای رسیدن به عناوین مطلوب و ارائه بازی های حرفه ای را تا حد قابل توجهی ارتقا دهد، بازیکنان جوان سعی می کنند سطح فنی خود را برای بازی های خوب آماده و حرفه ای نشان دهند.

وی یادآور شد: متأسفانه پس از اتمام بازی های آسیایی گوانگجو در سال 2010 از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان، توجه به رشته شطرنج بسیار کم شده است از مسئولان می خواهم که فقط برای مسابقات مهم حدود 2 الی سه ماه به حمایت از ملی پوشان نپردازند بلکه برای رسیدن به رشد و پیشرفت در هر عرصه نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گزاری مطلوب داریم.

وی گفت: برنامه ریزی در چند دقیقه محدود بازدهی چندانی ندارد امیدوارم مسئولان فدراسیون وزارت ورزش با توجه بیشتر به این رشته و جذب مربی خارجی برای مدت طولانی گام بلندی در راستای رشد این رشته بردارند./با

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.