سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان خیابانی، کابوس ارزشهای اخلاقی

زنان خیابانی، به عنوان یک آسیب اجتماعی،‌ اگر چه بصورت یک پدیده فراگیر در جامعه هویدا نیست، اما با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه ارزشی و دینی است به واکاری این موضوع پرداختیم.

 قرائی مقدم، جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی، فقر، انگیزه های مالی و لغزش های دینی و فرهنگی را از عوامل مؤثر در شیوع و بروز این عارضه اجتماعی عنوان کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علل خانوادگی همچون تربیت ناصحیح و نادرست، مورد تعرض واقع شدن از سوی دیگران، مسائل ژنتیکی بصورتی که برخی از جامعه شناسان معتقدند، عده ای از لحاظ ژنتیکی، استعداد بیشتری را برای گرایش به فحشا و بی بند و باری دارا هستند.

وی در ادامه افزود: سستی و خلل در باورهای دینی، اعتقادی و ارزشی، یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده در انحراف افراد به سمت فحشا است.

قرائی مقدم در ذکر تبعات مخرب و نامبارک این ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی اظهار داشت: صدمات روحی و روانی، بالا رفتن سن ازدواج به دلیل ترس از خیانت در زندگی مشترک بین زوجین، بالارفتن میزان بی بند و باری جنسی و به تبع آن شیوع بیماریهای جنسی همچون ایدز و تفلیس و ... می تواند از پیامدهای ویرانگر این رخداد اجتماعی باشد.

قرائی مقدم بمنظور پیشگیری و کاهش این ناهنجاری اجتماعی اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و آموزشی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و معارف اسلامی در جامعه، فعالیت و اقدامات مستمر مددکاران اجتماعی که نقش عمده ای در مقابله با آسیب های اجتماعی ایفا می کند و در کنار آن، اقدامات موازی همچون بهبود وضعیت اقتصادی و تسهیل شرایط ازدواج می تواند نقش برجسته و قابل توجهی را در کنترل و کاهش هر چه بیشتر این واقعیت و پدیده نامبارک اجتماعی ایفاد نماید./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
خوب بود تشكر
humayoon
۲۱:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
گزارش خوبی یود , ممنون از زحمات این خبرگزاری در عرصه اصلاع رسانی , خسته نباشید