سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازهم اثبات شد؛

زنان از مردها باهوشترند

نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد که ضریب هوشی زنان از مردها بیشتر است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛بر اساس گزارشی که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شده، مطالعه‌ای که جیمز فلین، پژوهشگر شناخته‌ شده ضریب هوشی انجام داده است، نشان می‌دهد که زنان در این رقابت، از مردها جلوترند.

جیمز فلین به ساندی‌تایمز گفته است که به نظر او، نیازهای عصر مدرن باعث افزایش استانداردهای هوشی انسانها شده است.

او گفت: در صد سال گذشته مردان و زنان به تدریج در آزمون‌های ضریب هوش پیشرفتهای بیشتری کرده اند، ولی سرعت رشد زنان بیشتر بوده است.

این پژوهشگر افزود: این روند نتیجه مدرنیته است. پیچیدگی دنیای مدرن، مغز ما را وادار به انطباق می‌کند و ضریب هوش ما افزایش می‌یابد.

او گفت یک نظریه این است که ضرورت‌های گذران زندگی امروزین، از جمله اداره خانواده و داشتن شغل به طور همزمان باعث شده است زنان به دلیل وظایف چندگانه‌شان باهوش‌تر شوند. نظریه دیگر نیز این است که زنان همواره می‌توانسته‌اند در آزمون‌های ضریب هوشی امتیازات بالاتری کسب کنند، ولی این موضوع تنها به تازگی روشن شده است.

فلین که یافته‌های پژوهش خود را در کتابی جدید منتشر خواهد کرد، به ساندی تایمز گفت: مغز انسان‌های مدرن به شیوه‌ای متفاوت در حال رشد است و پیچیدگی شناختی آن بیشتر شده است. در آزمون‌های ضریب هوشی نیز که ما به عمل می‌آوریم، این شاخص در حال افزایش بوده است.

او در عین حال گفت که برای بررسی بیشتر روند کنونی، باید به داده‌های بیشتری دست یافت.

در دهه ۱۹۸۰ میلادی در چارچوب پدیده‌ای تحت عنوان "اثر فلین" گفته شد که ضریب هوشی افراد در کشورهای غربی در هر دهه نزدیک به سه واحد بیشتر شده است.در آن زمان گفته شد که ضریب هوشی افراد ژنتیکی و مربوط به وراثت نیست و می‌تواند ارتقا پیدا کند.


برچسب ها: زنان ، باهوش ، مردها ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.