سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئيس‌جمهور؛

تشكيل ستاد حمايت از گردشگران خارجي

ستاد هماهنگي با گردشگران خارجي با هدف تسهيل ورود گردشگران به کشور و حمايت از آنان در قالب‌هاي مختلف تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد حسن موسوي معاون رئيس جمهور در نشت معاونان ستاد سفرهاي كشور با بيان اين مطلب گفت:‌ گردشگراني که به ايران سفر مي‌کنند در حقيقت گردشگراني سالم و فرهنگي هستند که در قالب گردشگري مذهبي، گردشگري سلامت، گردشگري ورزشي و ... به ايران سفر مي‌کنند.
رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با بيان اين که هدف سفر گردشگران خارجي به ايران بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي و ظرفيت‌هاي بي‌نظير گردشگري کشورمان است خاطر نشان کرد: با هدف حمايت از گردشگران خارجي هفته آينده ستاد حمايت از گردشگران خارجي تشکيل خواهد شد.
معاون رئيس‌جمهور با بيان اين که گردشگري ايران داراي ظرفيت‌هاي بي‌نظيري است ادامه داد: برنامه‌ريزي براي جذب هفت و نيم ميليون گردشگر خارجي در سال جاري ، براي دستيابي به جذب 20 ميليون گردشگر خارجي تا پايان سال 1404 است که بر اساس اسناد پيوستي سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، بايد تا سال 1404 موفق به جذب 20 ميليون گردشگر خارجي به کشور شويم.
موسوي ادامه داد: توسعه گردشگري يعني توسعه عدالت و رشد اقتصاد و امنيت در کشور بنابراين همه بايد کمک کنيم که گردشگري ايران رونق گيرد.
وي با بيان اين که توسعه گردشگري علاوه بر اين که درآمدزايي و اشتغال پايدار براي کشور را به دنبال دارد خاطر نشان کرد: گردشگران خارجي که به ايران مي‌آيند بعد از بازگشت به کشور خودشان به عنوان سفيران و مبلغان فرهنگي به تبليغ فرهنگ و داشته‌هاي بي‌بديل ايران اسلامي خواهند پرداخت.
رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با بيان اين که ستاد مرکزي سفرهاي کشور با انگيزه و به صورت شبانه‌روزي براي توسعه گردشگري کشور تلاش مي‌کنند يادآور شد: با توجه به اين که امسال فصل تابستان با ماه مبارک رمضان تقارن پيدا کرده است، با اين حال پيش‌بيني من اين است که با کاهش سفر در اين ماه مبارک رو به رو نخواهيم بود.
وي همچنين با تاکيد بر جايگزيني گردشگري به جاي نفت يادآور شد: با پيروزي انقلاب اسلامي موضوع جايگزيني گردشگري به جاي نفت با قدرت بيشتري پيگيري شد با اين حال اين موضوع در دولت نهم و دهم به اوج خود رسيد و اميدوارم به زودي شاهد جايگزيني کامل گردشگري به جاي صادرات نفت باشيم.
موسوي خاطر نشان کرد: گردشگري تنها متعلق به سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري نيست بلکه اين سازمان تنها وظيفه برنامه‌ريزي و خدمتگذاري به گردشگران را به عهده دارد و گردشگري در حقيقت درخدمات تمامي دستگاه‌هاي مرتبط تبلور دارد.
رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به هماهنگي مناسب بين معاونين و اعضاي ستاد مرکزي سفرهاي کشور يادآور شد: با توجه به عزم و اراده موجود در بين معاونين و اعضاي اين ستاد ، به توسعه و تقويت گردشگري در کشور اميدوار هستم.
وي همچنين با اشاره به افتتاح شبکه تلويزيوني گردشگري در عيد فطر امسال خاطر نشان کرد: افتتاح اين شبکه نيز کمک بزرگي به توسعه و تقويت گردشگري در کشور خواهد کرد.
معاون رئيس‌جمهور در اين نشست که همزمان با نشست مديران ستادي و استاني سازمان هواشناسي کشور برگزار شده بود با اشاره به عضويت سازمان هواشناسي در ستاد مرکزي سفرهاي کشور خاطر نشان کرد: عضويت اين سازمان در ستاد مرکز سفرهاي کشور مي‌تواند به دستيابي مسافران و گردشگران به اطلاعات آب و هوايي در نقطه نقطه کشور کمک کند.
وي با اشاره به اين که پیش از این عدم عضويت سازمان هواشناسي در ستاد مرکزي سفرهاي کشور مشهود بود يادآور شد: خوشبختانه اين خلاء امروز با عضويت اين سازمان جبران شد و از اين پس رئيس سازمان هواشناسي به عنوان معاون هواشناسي ستاد مرکزي سفرهاي کشور فعاليت خواهد کرد.
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به وضعيت جوي برخي از استان‌هاي کشور در نوروز امسال ادامه داد: در هنگام سفرهاي نوروزي در عيد نوروز سال 91 شاهد اطلاع‌رساني بسيار مناسب و تاثيرگذار سازمان هواشناسي کشور به گردشگران و مسافران در خصوص وضعيت جوي استان‌هاي مختلف بوديم.
وي افزود: اين اطلاع‌رساني سازمان هواشناسي در نوروز امسال به توسعه متوازن سفر و کاهش حوادث کمک کرد.
موسوي يادآور شد: با توجه به نقش مهم اطلاعات آب و هوايي در تعيين مقصدها و مسيرهاي سفر؛ بخش عمده‌‌اي از تبليغات و اطلاع‌رساني در شبکه گردشگري به سازمان هواشناسي اختصاص خواهد يافت.
گفتنی است پيش از صحبت‌هاي معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري تعدادي از معاونين و اعضاي ستاد مرکزي سفرهاي کشور به بيان ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود و همچنين ارائه گزارش و عملکرد پرداختند./س
برچسب ها: حمایت ، گردشگران ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.