سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آغاز پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان بخش کشاورزی

فرماندار بردسکن از سند توسعه بهره وری در بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین فصول نقشه راه شهرستان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد عباسپور در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: طبق یکی از دستورالعمل های این سند که براساس ظرفیت های شهرستان تدوین شده است میانگین تولید در چهار محصول زعفران، انار، پسته و انگور تا سال آینده حداقل بایستی به دو برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این افزایش عملکرد در واحد سطح به مدد آموزش های ترویجی و بهره گیری از فناوری های روز حاصل خواهد شد.

رییس کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بردسکن از آماده شدن پنج هزار هکتار زمین زراعی در منطقه کال سبز برای واگذاری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به موافقت وزرای کشاورزی و نیرو برای تخصیص آب به میزان 210 لیتر در ثانیه برای این اراضی، در فاز اول هزار و 200 هکتار با بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی زیر کشت می رود.

عباسپور با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: بردسکن اولین شهرستانی است که موفق به اجرایی کردن موضوع پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت بانک کشاورزی این امر شتاب بیشتری به خود بگیرد.

حمید حاجی نژاد مدیر جهاد کشاورزی بردسکن نیز در این جلسه گفت: این شهرستان در ارائه تسهیلات بلاعوض یا با سود کم به تولیدکنندگان جهت اصلاح سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنایع، رتبه دوم استان را داراست.

وی افزود: تاکنون بیش از 110 طرح با اعتبار 42 میلیارد و 758 میلیون ریال معادل 72 درصد از تسهیلات ابلاغی در این گروه مصوب شده است. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.