سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

شعر سرود ویژه شهرستان نیشابور مقام دوم خراسان‌رضوی را کسب کرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: شعر سرود ویژه شهرستان نیشابور در جشنواره سروده‌های بومی شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی، مقام دوم را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید احمد قلندری اظهار کرد: شعر سرود ویژه شهرستان نیشابور در جشنوار سروده‌های بومی شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی مقام دوم را به خود اختصاص داد.

وی گفت: سرود و موسیقی شهرستان نیشابور توسط استاد احمدبیان ساخته شده و شعر آن توسط استاد خدابخش صفادل یکی از پیشکسوتان عرصه شعر شهرستان نیز سروده شد.

وی خاطرنشان کرد: این سرود از یک مقدمه و سه قسمت تشکیل شده است که در ابتدای مقدمه صدای زنگ‌های بیم‌آور آمده که اشاره به تاریخ و سه تهاجم خانمان‌سوز و ویرانگری است که در طول تاریخ، ابرشهر نیشابور شاهد آن بوده است.

قلندری یادآور شد: صدای سازهای کوبه‌ای و شیون زنان نمایانگر این مصیبت‌ها است اما، نیشابور سرافراز بارها از دامن بینالود با شور و شکوه روییده و درد و زخم‌های پیشینیان را نیز بر دوش کشیده است.

وی در ارتباط با قسمت‌های مختلف این موسیقی عنوان داشت: مقام یا مد قسمت اول سرود نیشابور مینور است که اشاراتی به همایون نیز شده است و قسمت دوم در شور و قسمت سوم در مد ماژور نوشته شده است./ج1

برچسب ها: مشهد ، ریئس ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.