به گزارش
سرويس بين الملل باشگاه
خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، ميزان اعتماد مردم آمريکا به رسانه هاي اين کشور و اخباري که ارائه مي کنند، موجب شده است به راه ديگري براي دستيابي به اخبار واقعي تر متوسل شوند. خبرنگاري شهروندي از جمله فعاليت هايي است که اخيرا در اثر افزايش بي اعتمادي به محصولات رسانه اي، درآمريکا رشد کرده است.
آتِم اسميت شهروندخبرنگار مي گويد: زماني که انقلاب ها و قيام هاي بزرگي در سراسر جهان رخ داده است اما ما با تيترهايي درباره طلاق تام کروز از همسرش روبه رو مي شويم، اين نشان مي دهد که تمرکز اين رسانه ها کجاست»
نظرسنجي گالوپ پايين ترين حد اعتماد مردم آمريکا به رسانه هاي اين کشور را آشکار ساخت. بر اساس نتايج اين نظرسنجي، فقط 20 درصد مردم آمريکا به اخبار رسانه هاي اين کشور اعتماد دارند.
نوامي وُلف شهروند-روزنامه نگار که يک سايت ويژه اين کار را داير کرده است مي گويد: به نظر من کار عمده رسانه هاي آمريکا داشتن نقش سرگرم کنندگي است. از آنجائيکه اين رسانه ها را شرکت هاي بزرگ اداره مي شود، آنها قاعدتا تحت تاثير منافع اين شرکت ها هستند.
اين وب سايت با نام ديلي کلات به دهها هزار شهروند ديگر نيز مجرايي ارائه کرده است تا درباره موضوعاتي به ارائه گزارش بپردازند که بسياري از روزنامه ها و شبکه ها به سانسور کردن آنها متهم هستند.
در حال حاضر رسانه هاي جمعي آمريکا بُرد بسيار گسترده تري در مقايسه با خبرنگاري شهروندي دارند. اما اين رسانه ها ديگر تنها تريبوني نيستند که تصميم مي گيرند مردم درباره چه چيزي فکر يا بحث کنند.