سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تاسیس نخستین پژوهشکده فناوری های نوین دارویی در مشهد

شورای گسترش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاسیس نخستین پژوهشکده فناوریهای نوین دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد : پژوهشکده علوم و فنون دارویی در قالب سه مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و علوم دارویی پس از تصویب در وزارت بهداشت ، مصوبه شورای گسترش این وزارت را نیز اخذ کرد.

دکتر محسن تفقدی خاطر نشان کرد : در حال حاضر پژوهشکده علوم دندانی در قالب مراکز تحقیقاتی مواد دندانی ، دندانپزشکی و دهان فک و صورت هم در نوبت تصویب شورای گسترش وزارت بهداشت قرار گرفته است و به جز این، ایجاد دیگر پژوهشکده ها و اخذ مجوز از شورای گسترش در دستور کار قرار گرفته است .

وی تصریح کرد : به منظور گسترش فعالیتهای تحقیقاتی و دستیابی به اهداف دانشگاه در راستای افق 1404 ایجاد 10 پژوهشکده جدید در شورای دانشگاه به تصویب رسیده است .

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه فعالیت می کنند که هشت مرکز تحقیقات با موافقت قطعی و 21 مرکز تحقیقات با موافقت اصولی دارد و حداقل با اتصال سه مرکز با یک دیگر می توان یک پژوهشکده راه اندازی شود.

تفقدی تاسیس هسته های تحقیقاتی به عنوان مقدمه ایجاد مراکز تحقیقاتی را از دیگر برنامه های در دست اجرای معاونت برشمرد و خاطر نشان کرد:تا کنون تقاضای ایجاد شش هسته پژوهشی به ویژه در بخش بالینی دریافت شده است و هسته های پژوهشی پس از دو سال فعالیت در صورت تصویب به مراکز تحقیقاتی تبدیل می شوند./س  

برچسب ها: پژوهشکده ، دارو ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.