سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عنان امروز به روسيه سفر مي‌كند

كوفي عنان فرستاده مشترك سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب، براي ديدار با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و گفتگو در مورد پرونده سوريه و پايان درگيري ها در اين كشور، امروز وارد روسيه مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز؛ كوفي عنان پس از ديدار هفته گذشته خود از سوريه و ايران و در ادامه گفتگوهاي خود براي پايان دادن به خشونت ها و پايبندي طرف هاي درگير به طرح سازش، امروز با مقامات روس و وزير خارجه اين كشور ديدار و گفتگو خواهد كرد و به گفته سخنگوي رياست جمهوري روسيه، پوتين و عنان فردا در كاخ كرملين به مذاكره در مورد اوضاع جاري سوريه مي پردازند.
 
اين در حالي است كه روسيه در روزهاي اخير با بيشترين فشار از سوي مخالفان بشار اسد براي كوتاه آمدن از مواضعش در قبال حكومت سوريه مواجه شده و خود را در مقابل فشارهاي همه جانبه مخالفان و كشورهاي غربي مي بيند.
 
در همين حال، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه، در نشست خبري خود، از پشتيباني كامل از طرح صلح كوفي عنان و وتو كردن هرگونه قطعنامه ضد سوري سخن گفت و تنها راه حل بحران سوريه را گزينه ديپلماتيك و آغاز گفتگوها اعلام كرد.
 
گفتني است؛ در روزهاي اخير عرصه عمومي سوريه با شديدترين جنايات از طرف تروريست ها روبرو بوده، تا جايي كه در تازه ترين تحولات در درگيري نيروهاي امنيتي سوريه با شورشيان، بيش از ده تن از آنها بازداشت شده و به اقدامات تروريستي خود برعليه شهروندان سوري، اعتراف كردند.
برچسب ها: عنان ، روسیه ، پوتین ، لاوروف ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.