سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس عربستاني:

بي‌توجهي آمريکا به نقض حقوق بشر در عربستان

کارشناس سياسي عربستاني تصريح کرد: آمريکا توجهي به نقض حقوق بشر در عربستان ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم،  فواد ابراهيم درباره نقض گسترده حقوق بشر در عربستان گفت: پرونده حقوق بشر در عربستان سعودي بسيار پيچيده است. رژيم عربستان سعودي تعريف ويژه خود را در مسئله حقوق بشر دارد ولي سازمان هاي بين المللي حقوق بشري تعريف جهاني خود را درباره حقوق بشر دارند. رژيم آل سعود تاکنون به وجود زندانيان سياسي در عربستان اعتراف نکرده است و بسياري از اين افراد را بر اساس فعاليت هاي غير قانوني و تروريستي بازداشت کرده است. اين رژيم موارد زيادي از حقوق بشر را نقض کرده ولي همچنان از حمايت آمريکا و کشورهاي اروپايي برخوردار است. اين کشورها بايد در مواضع خود بازنگري کنند چرا که هزاران زندانيان سياسي در عربستان وجود دارند.

وي درباره انتقاد روسيه از عربستان به دليل نقض حقوق بشر در اين کشور تصريح کرد: اعتراض شديد سعودي ها به موضع گيري مقامات روس مسئله اي طبيعي است. رژيم آل سعود بيشترين دخالت ها را در کشورهاي منطقه دارد. اين رژيم در يمن،بحرين،عراق و سوريه دخالت مي کند. تحولات سياسي در عربستان سعودي نشان مي دهد اين رژيم بر شدت سرکوبگري ها و نقض حقوق بشر افزوده است و هيچ نشانه اي وجود ندارد که تاکيد کند اين رژيم به مرحله درک خواسته هاي مردم يا سازش با معترضان رسيده باشد.

به نظر مي رسد بايد در روزهاي آينده شاهد بيان اتهامات جديدي از سوي مقامات سعودي مبني بر کشف شبکه هاي جاسوسي در منطقه الشرقيه وابسته به ايران باشيم. تا زماني که سکوت آمريکا و اروپا ادامه دارد نقض حقوق بشر نيز در اين کشور مستمر خواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.