سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر سر مناقشه کشور مالي ؛

فرانسه و الجزاير به توافق دست يافتند

مراد مدلسي و لوران فابيوس وزراي امور خارجه الجزاير و فرانسه موفق شدند درباره حل و فصل مناقشه کشور مالي از طريق يک راه حل سياسي باهم به توافق دست يابند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مدلسي روز يکشنبه پس از يک گفتگوي تقريبا نيم ساعته با فابيوس اعلام کرد : ما متوجه شديم که اهدافمان درباره آنچه که به کشورهاي منطقه ساحل (‌جنوب صحراي آفريقا ) و کشور مالي مربوط مي شود دقيقا يکي است.
وزير خارجه الجزاير افزود :  ما معتقديم که وحدت مالي بايد حفظ شود و مبارزه با تروريسم بايد در اولويت قرار داشته باشد.
فابيوس ساعت هجده روز يکشنبه به وقت گرينويچ وارد الجزيره شد.

براساس اين گزارش ، مدلسي گفت : حل و فصل مناقشه مالي در دستان مردم اين کشور قرار دارد و آنها مي توانند در صورت لزوم از کشورهاي منطقه ساحل از جمله الجزاير ، موريتاني و نيجر کمک بگيرند.

مدلسي که در يک کنفرانس مطبوعاتي مشترک با لوران فابيوس سخن مي گفت اعلام کرد : در حال حاضر راه حل نظامي مناسب نيست و راه حل سياسي و گفتگوست که بايد در اولويت قرار بگيرد.»

فابيوس نيز با اشاره به اين که با اظهارات مدلسي هم عقيده است به بررسي تهديدهاي تروريستي در منطقه ساحل از طريق استقرار گروههاي مسلح مرتبط با شبکه هاي تروريستي و قاچاق مواد مخدر پرداخت و گفت اين مسئله نه تنها براي مردم مالي بلکه براي منطقه و جهان يک تهديد به شمار مي رود.

اين گزارش مي افزايد ، وزير خارجه فرانسه خاطرنشان کرد:« ما درباره برخي مسائل به ويژه اوضاع سوريه به توافق رسيديم.»
فابيوس که مسئوليت آماده سازي سفر فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه به الجزيره را تا پيش از پايان امسال بر عهده دارد گفت با همتاي الجزايري خود درباره طرح جديد مشارکت دوجانبه مذاکره مي کنند.
وزير خارجه فرانسه امروز دوشنبه در ضيافت ناهار عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهوري الجزاير شرکت خواهد کرد.

برچسب ها: فرانسه ، الجزایر ، توافق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.