سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

زولاندیك شایع ترین تشنج صرعی در كودكان

زولاندیك شایع ترین نوع تشنج صرعی در كودكان است كه تشخیص به موقع آن تاثیر بسزایی در درمان های لازم دارد.

یك فوق تخصص مغزو اعصاب كودكان و نوزادان مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان گفت: : تشنج های غیر واكنشی كه به فاصله دوبار درمدت زمان 24 ساعت در كودك رخ دهد صرع اطلاق می شود.

بدو بابیان اینكه تشنج هایی كه دركودكان به مدت یكبار و در فاصله 24 ساعته به دلیل كمبود هایی مانند كلسیم، قند و یا عفونت های مغزی رخ می دهد صرع نیست، افزود: این اختلال از موارد بسیار شایع در كودكان محسوب و بیشترین ارجاع در مراكز بهداشتی و درمانی را شامل می شود.

وی ادامه داد: تشنج زولاندیك بیماری خوش خیم و از موارد بسیار شایع در كودكان است و درسنین بین چهار تا 12 سالگی شیوع بیشتری دارد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان و نوزادان گفت: تشنج زولاندیك در اواخر شب و بامداد در مبتلایان بروز می كند كه با نشانه های مانند قفل شدن دهان و تولید صدایی خاص نمایان می شود.

بدو با بیان اینكه پس از مراجعه كودك مبتلا به این نوع تشنج به مراكز بهداشتی و درمانی نوار مغزی گرفته شده و نمایی خاص در اطراف شیارهای مغزی مشاهده می شود افزود : ام آر آی این بیماران نرمال و به مرور زمان بهبود می یابند./س

برچسب ها: زولاندیک ، تشنج ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.