سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال مرسی از کلینتون چگونه بود ؟

"محمد مرسی" رئیس‌جمهور جدید مصر در دیدار خود با "هیلاری کلینتون" وزير امورخارجه آمريكا حاضر به وی دست دادن با وي نشد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ رسانه‌های جهان با توجه به مسلمان بودن "محمد مرسی" رئیس‌جمهور جدید مصر منتظر بودند تا نحوه استقبال وي از "هیلاری کلینتون" وزیر‌خارجه آمریکا را نظاره كنند .

خبرگزاری هاي مختلف این نکته را در صدر اخبار حاشيه ديدار مرسي با كلينتون قرار دادند که رئیس‌جمهور مصر در اين دیدار حاضر به دست دادن به مهمان آمريكايي خود نشد .

 آسوشیتدپرس در این‌باره نوشته است: آن‌ها دست ندادند، حداقل در انظار عمومی و نحوه برخورد اولیه آنها به دلیل اعتقاد مرسی به اسلام، در معرض گمانه‌زنی‌های مختلف بود.

اما نكته جالب آنكه ، خبرگزاری فرانسه در خبری مدعی شد که مرسی با کلینتون دست داده است.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به مصر با تظاهرات مردمی در این کشور همراه بود و همزمان با این اعتراضات، شماری از شخصیت‌های مصری از جمله قبطی‌ها دیدار با کلینتون را رد کردند و اعلام کردند که نوع دیدارهای وزیر خارجه آمریکا در پی تقسیم مذهبی مصر است.

شخصیت‌هایی مانند گئورگیت قلینی نماینده سابق پارلمان مصر، عماد جاد نماینده پارلمان مصر و معاون مدیر مرکز تحقیقات الاهرام، مایکل منیر رئیس سازمان قبطی‌های آمریکا و نجیب ساویرس از تاجران سرشناس مصر دیدار با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا را که دیروز در مصر بود رد کردند.

برچسب ها: مرسی ، کلینتون ، استقبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.