سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

امسال 170 هزار تن خرما از نخلستان‌هاي خوزستان برداشت مي‌شود

معاون اتحاديه خشكبار خوزستان با بيان اين‌كه برداشت خرما از 20 شهريورماه امسال آغاز خواهد شد، گفت: پيش‌بيني مي‌شود بيش از 170 هزار تن خرما از نخلستان‌هاي استان برداشت شود.

احمد ميرهاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان عنوان‌كرد: هر ساله مقداري از خرماي توليدي استان صورت تازه‌خوري در كشور مصرف و بخش زيادي از آن به خارج از كشور صادر مي‌شود.

 وي ادامه‌داد: خرماي ويژه صادرات توسط كارخانه‌ها خريداري و طبق درخواست مشتريان خارجي در بسته‌هاي 10 كيلويي بسته‌بندي مي‌شود.

 معاون اتحاديه خشكبار خوزستان افزود: از محصول توليدي سال‌گذشته تاكنون بيش از 35 هزار تن خرما به خارج از كشور صادر شده است و تا آغاز فصل برداشت صادرات ادامه خواهد داشت.

 ميرهاشمي تصريح‌كرد: سال‌گذشته قيمت هر كيلوگرم خرما در نخلستان‌ها 450 تومان بود و بعد از بسته‌بندي بر اساس قيمت دلار و درجه‌بندي توليد 800 تا 1300 تومان مي‌باشد و قيمت تمام شده هر كيلو خرما نيز در كشور 1200 تومان است.

 وي اظهارداشت: قرار است نرخ خرماي امسال از سوي شوراي عالي اقتصاد تعيين و در سراسر كشور با اين قيمت عرضه ‌شود.

 

رييس اتحاديه خشكبار خوزستان يادآورشد: براي ماه مبارك رمضان در عرصه خرما هيچ‌گونه مشكلي نداريم و به تمام مراكز عرضه خرما اعلام كرديم كه خرما به اندازه نياز كشور در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

 ميرهاشمي افزود: خوزستان بعد از كرمان مقام دوم توليد خرما و در زمينه صادرات نيز مقام اول را دارد به طوري كه بيش از 40 درصد خرماي صادراتي كشور خرماي خوزستان است.

 وي ادامه داد: در كشور بيشتر خرماي مضافتي كرمان مصرف مي‌شود زيرا حالت رطب و تازه خوري را دارد. به همين دليل ذائقه مردم ايران به طرف آن مي‌رود و خرماي خوزستان به دليل نيمه خشك بودن و صادرات مقدار زيادي از آن مصرف آن هنوز در كشور جانيفتاده است./س

 

برچسب ها: برداشت ، خرما ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.