سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان /

افزايش 58 درصدي كشف مواد سوختي قاچاق در 3 ماهه نخست سال

فرمانده مرزباني استان خوزستان گفت: پديده قاچاق به عنوان يك جرم اقتصادي و عملي مغاير با قوانين كشور محسوب مي‌شود كه موجب ايجاد اختلال در فعاليت‌هاي اقتصادي شده و منابع درآمد دولت را به خطر مي‌اندازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، سردار حميد هداوند اظهار كرد: پديده قاچاق به‌دليل اينكه بنيان‌ جامعه را نشانه مي‌رود، جرم اقتصادي محسوب مي‌شود و در قانون جديد مبارزه با قاچاق نيز از اين جرم به‌عنوان يك جرم سازمان‌يافته و اقتصادي ياد شده كه مجازات‌هاي مخصوص به خود را دارد.

 وي افزود: مرزباني استان خوزستان در سال گذشته با تشديد اقدامات كنترلي و آمادگي لازم جهت انسداد مرز و مقابله با هرگونه قاچاق، با ايجاد گشت‌هاي مستمر مرزي و دريايي در مرزهاي خشكي و دريايي خوزستان توانسته عملكرد بسياري خوبي از خود نشان دهد.

 هداوند با اشاره به كشفيات سوخت در سال گذشته، تصريح كرد: نيروهاي مرزباني مقدار 4 ميليون و 700 هزار ليتر انواع مواد سوختي را كشف كرده‌اند و به اين ترتيب ميزان كشفيات در سه‌ماهه نخست سال جديد نسبت به سال گذشته 58 درصد افزايش داشته است. در زمينه كشفيات تجهيزات دريافت از ماهواره نيز در سال گذشته تعداد پنج هزار دستگاه رسيور كشف شده است؛ همچنين تعداد 6 ميليون قرص روان‌گردان نيز از ديگر كشفيات نيروهاي مرزباني در سال گذشته بوده است.

 فرمانده مرزباني خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه مقابله با پديده قاچاق، خاطرنشان كرد: در اين زمينه بيش از هزار نفر دستگير شده‌اند و اين افراد جهت سير مراحل قانوني و رسيدگي به جرائم آنها در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته‌اند.

 وي درباره تردد زائران عتبات عاليات از مرزهاي خوزستان، ادامه داد: در سال گذشته تعداد 920 هزار زائر ايراني از مرزهاي استان تردد داشته‌اند و 300 هزار زائر عراقي نيز از طريق مرزهاي خوزستان وارد كشور شده‌اند.

 هداوند گفت: مسئله قاچاق يك پديده چند بعدي است كه آثار سوء و مخرب آن را نمي‌توان در يك بعد محدود كرد و مواردي مانند بيكاري، از بين رفتن زمينه‌ها و فرصت‌هاي شغلي و ضربه به توليد داخلي از آثار سوء پديده قاچاق است. در بحث انسداد مرز با احداث چهار پاسگاه مرزي، تعدادي برجك، ايجاد موانع لازم و همچنين به‌كارگيري انواع دستگاه‌هاي الكترونيكي و اپتيكي جهت جلوگيري از تردد غيرمجاز و همچنين راه‌اندازي پاسگاه‌هاي "بوطاهري" و "امامزاده عبدالله" در راستاي مبارزه با قاچاق سوخت و كالا اقدام لازم صورت گرفته است.

 فرمانده مرزباني خوزستان افزود: مرزبانان استان خوزستان در راستاي تحقق شعار امسال با سعي و تلاش خود از خروج سرمايه‌هاي ملي كشور و ورود كالاهايي كه به اقتصاد مملكت ضربه وارد مي‌كنند در حد امكان جلوگيري مي‌كنند. /س
برچسب ها: افزایش ، قاچاق ، سوخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.