سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامحسين صدري افشار:

كمك به توليد داخلي كاغذ راه حل كاهش قيمت آن است

غلام حسين صدري افشار نويسنده و فرهنگ نويس معاصر كشور گفت: بايد براي حل مشكل گراني كاغذ در زمينه توليد آن در داخل كشور، خود كفا شويم.

غلامحسين صدري افشار نويسنده، فرهنگ نويس و مترجم كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در مورد علت گراني كاغذ در كشور گفت: در چند ماه اخير مشكل ناشران را دچار زحمت و چاپ كتاب را براي آنها دشوار كرده است.

 وي افزود: در كشور ما تمام مصالح نشر از جمله كاغذ وارداتي هستند كه اين مسئله موجب مي شود كه با افزايش قيمت دلار هزينه كار چاپ و نشر نيز افزايش يابد كه نتيجه آن نيز گراني كتاب و كاهش ميل خريد آن در مردم است.

صدري افشار تاكيد كرد: از آنجائيكه در زمينه تهيه كاغذ ما وابسته به كشورهاي خارجي هستيم و در اين زمينه خود كفايي لازم وجود ندارد بنابر اين من راه چاره را در كمك و ياري رساندن به توليد داخلي مي دانم.

اين نويسنده و پژوهشگر تصريح كرد: افزايش قيمت دلار بدون شك بر روي قيمت اجناس ديگر هم تاثير گذار است اما متاسفانه در كشور ما با اينكه قيمت كاغذ و كتاب در مقايسه با چيز هاي ديگر گران نيست اما مقوله ي فرهنگ به عنوان مظلوم ترين عرصه ها بيشترين ضربه را از گراني مي خورد.

وي گراني كتاب را يكي از علل عدم علاقه ي مردم به خريد آن دانست و در اين رابطه خاطرنشان كرد: عدم علاقه ي برخي از مردم به خريد كتاب ناشي از عوامل گوناگوني از جمله نا آشنايي با كتاب هاي مفيد و ... عدم اطلاع رساني صحيح از سوي رسانه ها، عدم فرهنگ سازي و نهادينه كردن فرهنگ مطالعه از سوي والدين و مدارس در كودكان نيز مي تواند باشد./ي2
برچسب ها: کاغذ ، گرانی ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.