سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

35 درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: میانگین پرونده‌های منجر به صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف کشور 35 درصد است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی‌میانجی در جمع اعضای منتخب شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سنندج اظهار داشت: انتظار می‌رود با تلاش بیشتر اعضای شوراهای حل اختلاف میزان پرونده‌های منجر به سازش به 70 درصد برسد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 3 میلیون و 900 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سراسر کشور بررسی و مختومه شد که نسبت به سال 89 کاهش داشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور افزود: شوراهای حل اختلاف در ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه می‌توانند موثر عمل کرده و بسیاری از اختلافات را به سازش منجر کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف باید به دنبال صلح و سازش در بین طرفین دعاوی باشند و تنها به دنبال صدور حکم و مختومه کردن پرونده‌های مرجوعی به این نهاد نباشند.

احمدی‌میانجی خاطرنشان کرد: در قرآن و احادیث بزرگان دین بر ایجاد سازش و اصلاح اختلافات تاکید بسیار شده و این مسئله در نزد خداوند متعال دارای اجر معنوی است.

وی همچنین از اتمام مهلت قانون آزمایشی شوراهای حل اختلاف کشور در سال آینده خبر داد و گفت: قوانین موجود بررسی شده و پس از رفع نقاط ضعف آن پیش‌نویس جامعی برای تصویب به دولت و مجلس ارائه شده است.

این مسئول تعیین تکلیف نوع قرارداد، پرداخت مبلغ ثابت دستمزد و رفع برخی محدودیت‌های قانونی را از جمله مسائل مطرح شده در پیش‌نویس‌های مذکور عنوان کرد.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور اضافه کرد: از این پس امکان صدور رأی برای تعدادی از شوراهای حل اختلاف کشور فراهم شده و تعدادی از آنها مختص صلح و سازش خواهند بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور تعداد این شوراها در کشور را حدود 9 هزار نفر اعلام و نبود اعتبار کافی برای شوراهای حل اختلاف را از مهم‌ترین مشکلات موجود دانست.

در پایان این نشست از سه نفر از قضات و هفت نفر از اعضای فعال شوراهای حل اختلاف سطح استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد./ج1

برچسب ها: شورا ، سنندج ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.