سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور کارخانجات صنعتي در پايتخت باز هم مشکل آفرين شد

براساس شکايات و تماس هاي اهالي اين محله مبني بر آلودگي هوا که کارخانجات توليد شن و ماسه واقع در بلوار خليج فارس براي ساکنين محله (فربت) ايجاد کرده و موجب نارضايتي شديد ساکنين اين محدوده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در مسير حرکت براي رسيدن به محله (فربت) خيابان را گرد و غبار غليظي در بر گرفته بود که به وسيله کاميون هاي حمل شن و ماسه به هوا پراکنده شده بود يقينا سکونت در چنين محله اي با اين شرايط موجب بيماري تنفسي مي گردد.
بنابراين گزارش، براي کسب اطلاعات بيشتر به ساکنين اين محله مراجعه کرديم و مطلع شديم زمان بسيار زيادي از تاريخ احداث اين کارخانه مي گذرد و از روز احداث، اين کارخانه موجب مشکلات و دردسرهاي عديده اي براي ساکنين اين محله بوده است.
اين گزارش مي افزايد: طبق گفته يکي از اهالي محله مبني بر اين که بيشتر ساکنين و افرادي که در اين محدوده سکونت دارند به بيماري هاي همچون آسم و ناراحتي هاي تنفسي دچار شده اند تنها به دليل مبتلا شدن به چنين بيماري هايي را اين کارخانه اعلام کردند.
 به گفته يکي از اعضاي شوراياري محله (فربت) متوجه شديم که اين کارخانه بوسيله کاميون هاي در اختيار خود، نخاله هاي موجود در شهر را جمع آوري کرده و به کارخانه منتقل مي کنند و با آسياب کردن آنها مجددا نخاله هاي آسياب شده را آماده فروش مي کنند .
گفتني است، از نتايج اين جابه جايي و حمل و نقل به دليل عدم استفاده از رانندگان کاميون ها از پارچه و محافظي براي جلوگيري از آلوده شدن محيط و در صورت حرکت و تردد از پشت کاميون ها گرد و  غبار خارج شده و فضا را آلوده و موجب ايجاد دردسرهاي بي شماري براي ساکنين شده است.
لازم به ذکر است که در حاشيه همين خيابان که محل تردد ماشين هاي سنگين کارخانه است، نانوائي و چند آشپزخانه موادغذايي و مدارس دخترانه و پسرانه قرار دارد که حفظ بهداشت و نظافت براي چنين اماکني امري واجب و ضروري است و رعايت نکردن آن موجب به خطر افتادن بهداشت غذائي و زيستي خواهد شد.
و در پايان بايد افزود که در اين محدوده کودکان و نوجوانان و ميانسالان متعددي زندگي مي کنند که با توجه به ضعف جسماني و ناتواني که دارا مي باشد تحمل چنين اوضاع براي آنان امري غير ممکن خواهد بود، و در صورت عدم رسيدگي مسئولين به اين امر در آينده اي نزديک موجب مشکلات و نارسايي هاي تنفسي غير قابل جبران خواهد شد./ز
برچسب ها: کارخانجات ، مشکل ، پایتخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.