سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

شناسايي، حذف بيولوژيكي و پالايش آلاينده‌ها از اهداف مركز است

رييس مركز فن‌آوري‌هاي زيست‌محيطي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز گفت: با مشاركت 13 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه جندي‌شاپور اهواز 17 طرح تحقيقاتي در زمينه موضوعات مرتبط با محيط زيست در اين مركز در حال انجام است و تا پايان سال اين طرح‌ها تكميل مي‌شوند.

دكتر علي‌اكبر بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان با اشاره به رسالت دانشگاه علوم پزشكي در حفظ سلامت عمومي و ارتباط سلامت با بهداشت محيط زيست، هدف از ايجاد اين مركز را شناسايي آلودگي‌هاي زيست‌محيطي، فرآينده‌هاي حذف بيولوژيكي آلاينده‌ها و استفاده از فناوري‌هاي نوين در پالايش محيط زيست عنوان و اظهار كرد: در حال حاضر حدود 17 پروژه تحقيقاتي در اين مركز در حال انجام است.

وي افزود: پروژه‌هاي تحقيقاتي مركز با توجه به نيازهاي زيست‌محيطي و در سه محور شناسايي، حذف بيولوژيكي و پالايش آلاينده‌ها با استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين تعريف شده‌اند و اين پروژه‌ها حداكثر تا پايان سال جاري به پايان مي‌رسند.

بابايي با اشاره به تاسيس مركز فن‌آوري زيست‌محيطي دانشگاه در سال گذشته، تصريح كرد: در حال حاضر 13 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي اهواز در اين مركز فعاليت دانرد.

رييس مركز فن‌آوري‌هاي زيست‌محيطي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: بخشي از تحقيقات اين مركز بر روي فرآينده‌هاي بيولوژيكي حذف آلاينده‌ها از هوا، آب، پساب‌ها و ضايعات جامد متمركز شده است؛ همچنين استفاده از فرآيندهاي مبتني بر فناوري‌هاي نانوتكنولوژي و غشايي از ديگر محورهاي اصلي فعاليت در  اين مركز است.

وي با بيان اينكه فعاليت اين مركز تنها به خوزستان محدود نمي‌شود، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده به‌زودي يك فراخوان عمومي ويژه پژوهشگران سراسر كشور به منظور حمايت از ايده‌هاي نوآورانه در زمينه‌هاي زيست‌محيطي منتشر مي‌شود و پژوهشگران سراسر كشور مي‌توانند با ارسال طرح‌هاي پيشنهادي خود به اين مركز و در صورت تاييد طرح، از امكانات پژوهشي موجود استفاده و در فعاليت‌هاي پژوهشي با مركز همكاري كنند.

بابايي گفت: كاربرد زيست‌فن‌آوري در رفع آلودگي‌هاي محيط زيست، پايش‌هاي تخصصي و بررسي آلاينده‌هاي نوپديد در محيط زيست، تربيت نيروي انساني محقق در زمينه علم محيط زيست، شناسايي نيازهاي پژوهشي صنايع و ايجاد ارتباط با دستگاه‌هاي اجرايي و صنايع، مطالعه تصفيه‌پذيري آلودگي‌هاي آب و فاضلاب، خاك و هوا با استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين و مطالعه مديريت پسماندهاي شهري و صنعتي از ديگر اهداف اين مركز است./س
برچسب ها: حذف ، بیولوژیکی ، پالایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.