سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهرماه اجرايي مي شود؛

ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي

آئين نامه جديد ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره هاي تحصيلي بالاتر،از مهر لازم الاجراست و سخت گيرانه تر از آئين نامه قبلي است .

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران سعيد قديمي در نشست با خبرنگاران افزود:‌ از سال تحصيلي 91 -92 ، اين آئين نامه به همراه آئين نامه قبلي 35-36 ، اجرا مي شود و از سال تحصيلي بعد از آن فقط آئين نامه جديد اجرايي خواهد بود .
وي با بيان اينکه در آئين نامه جديد بخش هايي براي دانشجويان دانشگاه پيام نور و دانشجويان دوره هاي مجازي و نيمه حضوري در نظر گرفته شده است ، گفت : به علت افزايش چند برابري داوطلبان ورود به دوره هاي کارشناسي ارشد و نيز دکترا ، برخي تسهيلات درنظر گرفته شده قبلي ، با شرايطي جديد ارائه مي شود تا فقط کساني که از نظر علمي صلاحيت کامل دارند بتوانند از اين تسهيلات بهره مند شوند .
دبير شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري همچنين گفت : در اين آئين نامه به خصوص ماده 18 بند 2 آن ، نگاهي کلي براي انجام تکليف قانوني خود در برنامه پنجم توسعه داريم و موضوع گسترش حمايت هاي هدفمند معنوي از نوآوران علمي فناوري کشور مطرح است .
قديمي افزود : آئين نامه قبلي ارائه تسهيلات مربوط به ادامه تحصيل برگزيدگان علمي سال 86 تصويب شده بود و بعد از پنج سال نياز به اعمال تغييراتي بود .
وي گفت: در آئين نامه جديد، ارائه تسهيلات ادامه تحصيل به برگزيدگان علمي در مقطع کارداني حذف شد و توجه ما بيشتر مربوط به ورود به دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتراست .
مديرکل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري افزود : اين برگزيدگان علمي با استفاده از تسهيلاتي که براي آنها در نظر گرفته ايم ، علاوه بر ظرفيت هاي هر رشته به دانشگاه مورد نظر معرفي مي شوند و ميزان درنظر گرفته شده براي معرفي اين افراد به دانشگاه ها بدون آزمون ، تا 20 درصد اضافه بر ظرفيت هر رشته در هر دانشگاه خواهد بود .
قديمي گفت : هم اکنون يک ميليون و 100 هزار داوطلب براي ورود به مقطع کارشناسي ارشد داريم و ظرفيت دانشگاه هاي دولتي 7 تا 8 درصد اين داوطلبان را مي پذيرد و در مقطع دکتري نيز با جمعيت داوطلبي 187 هزار نفري ، ظرفيت هاي دانشگاه هاي دولتي ، پاسخگوي 5 تا 6 درصد متقاضيان ورود به اين مقطع است و به همين دليل اعطاي تسهيلاتي براي ورود بدون آزمون به اين مقاطع ،‌ امکاني فوق العاده است ./ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.