سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار کلينتون با شماري از مقامات بلند پايه نظامي مصر

هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا پس از آنکه حمايت قاطع خود را از دوره انتقالي در مصر به سمت دموکراسي اعلام کرد ، يکشنبه در قاهره با شماري از مقامات بلند پايه نظامي اين کشور ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ اين ديدار در بحبوحه قدرت نمايي بين محمد مرسي رئيس جمهوري جديد ، نظاميان که حسني مبارک در زمان سقوط خود در سال دو هزار ويازده قدرت را به آنان تسليم کرد و دستگاه قضايي مصر که انتخابات پارلماني زمستان گذشته را منحل اعلام کرد صورت مي گيرد.

کلينتون يک روز پس از ديدار با مرسي ، نخستين رئيس جمهوري مصر که عضو ارتش نبوده است ، به مدت کمي بيش از يک ساعت با ارتشبد حسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر ديدار کرد.

يکي از مقامات وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد:« آنان درباره دوره انتقالي و گفتگوي جاري بين شوراي عالي نيروهاي مسلح و رئيس جمهوري مصر گفتگو کردند.»

به گفته اين مقام وزارت امور خارجه آمريکا ، يکشنبه ، کلينتون همچنين درباره کمک آمريکا به اقتصاد در حال ورشکستگي مصر گفتگو کرد و ارتشبد طنطاوي تاکيد کرد روبراه کردن اقتصاد مصر اکنون  مهم ترين نياز مصري ها است .

 اين کمک شامل دويست وپنجاه ميليون دلار اعتبار براي بنگاه هاي کوچک اقتصادي و همچنين ايجاد يک صندوق شصت ميليون دلاري مصر و آمريکا براي شرکت ها است .

کلينتون همچنين با يک گروه حامي شرکت ها که از کارفرمايان کوچک حمايت مي کند، ديدار کرد.
به گفته اين مقام آمريکايي ، کلينتون قرار است همچنين با نمايندگان جامعه قبطي و فعالان حقوق زنان گفتگو کند.

پيروزي اسلامگرايان در انتخابات پارلماني و رياست جمهوري  نگراني هايي را در ميان مسيحيان قبطي که شش تا ده درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي دهند و همچنين نزد بخشي از زنان که از محدوديت هاي احتمال آزادي هاي فردي خود نگران هستند، به وجود آورده است.

برچسب ها: مصر ، آمریکا ، کلینتون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.