سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

واگذاري منابع طبيعي روستاهاي شهرستان ملكان به كشاورزان

فرماندار ملكان از واگذاري منابع طبيعي روستاهاي شهرستان ملكان به كشاورزان خبرداد.

قاسمی درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، افزود : بر اساس اين طرح منابع طبيعي در روستاها شناسايي و به افراد واجد شرايط جهت اشتغال زايي و رونق كشاورزي واگذار خواهد شد.

وي ادامه داد: اولويت در اين طرح روستاهاي پايين دست كانال زرينه رود خواهد بود .

رئيس ستاد توسعه بخش كشاورزي ملكان در ادامه يكي از مشكلات اساسي بخش سرمايه گذاري ملكان و بخصوص صنايع تبديلي منطقه را سرمايه درگردش دانست و گفت: در جلسه كارآفرينان با حضور استاندار اين مشكل بررسي خواهد شد .

وي همچنين با اشاره به پيشنهاد نماينده مجلس شوراي اسلامي مبني بر اجراي طرح كمربند سبز در ملكان خواستار تصويب آغاز كارهاي مطالعاتي در اين خصوص شد.

قاسمي همچنين با اشاره به اختيارات گسترده ستاد اجرايي بخش كشاورزي ملكان بر اشتغال زايي در اين ستاد تاكيد كرد و اظهار داشت: برنامه هاي ستاد بايد به گونه اي باشد كه اولويت و خروجي آن منجر به اشتغالزايي باشد كه اگر چنين نشود كاري بيهوده خواهد بود.

وي افزود: يكي از برنامه هاي مهم دولت دهم در سال توليد ملي اشتغال زايي براي جوانان است.

فرماندار ملكان در ادامه با اشاره به وجود 1500 پرونده اختلاف اراضي در دادگستري ملكان تصريح كرد: يكي از مشكلات منطقه وجود 1500 پرونده اختلاف اراضي مابين اداره منابع طبيعي و كشاورزان است و اين ميزان پرونده براي شهرستان ملكان كم نيست و بايد حل شود.

وي افزود: اين موضوع در جلسه شوراي برنامه ريزي استان با حضور استاندار در ملكان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

قاسمي در ادامه بر واگذاري امورات پمپاژ شهيد دهقان ملكان به تعاوني آببران تاكيد كرد و گفت: متاسفانه بعلت دولتي بودن اين پمپاژ برخي مواقع مشاهده مي شود آب دولتي اين پمپاژ 3 بار به كشاورزان فروخته مي شود.

وي خطاب به مسئولين ذيربط گفت: امورات اين پمپاژ را به تعاوني آببران تحويل دهيد و خود را از مشكلات آن راحت كنيد.

وي افزود: به زودي 17 تعاوني آببران در شهرستان ملكان تاسيس خواهد شد.

قاسمي افزود: كار امكان سنجي در 13 روستا به اتمام رسيده و تصميم دستگاههاي اجرايي منطقه در تمام روستاها است و نبايد حتي يك هكتار زمين از چشم ستاد پنهان بماند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.